Gå til innhold

Kan jeg flytte, men beholde barnehageplass?


lincam

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite spørsmål som kanskje noen av dere kan svare meg på?

Jeg lurer litt på å flytte til en annen kommune (nabokommunene til der jeg bor nå) fordi det er billigere å kjøpe der.

Det jeg lurer på er om jeg kan beholde sønnen min i den barnhagen han går nå eller om han må gå i barnhage i den kommunen vi flytter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at du kan beholde plassen.

Men det er mulig at du hadde stilt lenger bak i køen dersom du bodde i en annen kommune da du søkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ikke sikker på om det er samme regler alle steder, men her hvor jeg bor hadde det vært om til den enkelte,hvor du bor betyr ikke noe, når du først har fått en plass er den din til du sier den opp. Eller barnet blir for gammel å gå der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Det ville jeg dobbeltsjekket med kommunen din. Her i Oslo er det slik at det er vanskelig å beholde plassen om man flytter til en annen bydel - dersom bydelen yter støtte til den barnehagen du har. De vil ikke gi støtte til nabobydels-barn, og jeg vet om noen som har fått valget om å betale ekstra siden de bor i annen bydel, eller bytte barhehage. Sjekk der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en kommunal barnehage? I så fall - sjekk med vedtektene; I den kommunen jeg jobber, er det slik at man kan beholde plassen ut bhgåret dersom man flytter til en annen kommune. (Dersom man flytter før bhgåret har begynt, gjelder ikke denne regelen... Dvs. dersom noen som har fått plass i "min" bhg fra høsten av, bestemmer seg for å flytte nå, vil de ikke beholde plassen...)

Dersom det er en privat bhg, stiller det seg annerledes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi holder nå på å flytte til nabokommunen, og får dessverre ikke beholde den kommunale barnehageplassen til 2-åringen vår. Han får gå der ut barnehageåret (dvs. 14. august) men så er det slutt. Heldigvis har vi fått plass i privat bhg så det løste seg likevel. Privat barnehageplass får du nok beholde selv om du flytter over kommunegrensen, men de kommunale plassene er forbeholdt barn i de enkelte kommunene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...