Gå til innhold

magesår?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt problemer med magen de to siste dagene. I går (9/10) opplevde jeg å få skikkelig vondt i magen. Jeg fikk vondt øverst i magen, under brystbenet. Jeg følte at jeg fikk vanskelig for å puste og jeg ble skikkelig kvalm. Dette pågikk ca fem minutter. Etterpå gikk den verste smerten over, men jeg følte meg uvel i magen. Det hele skjedde ca to timer etter at jeg hadde spist middag. Jeg spiste ikke spesielt mye, heller ikke spesielt sterk mat. Det samme gjentok seg i dag, også dette ca to timer etter middag.

Jeg lurer veldig på hva dette kan være. Jeg vurderer å se det litt an før jeg går til legen. Dette er noe jeg aldri tidligere har opplevd. Ellers er jeg inne i en slitsom periode og føler at jeg stresser både med private saker, men også i jobbsammenheng. Håper dere kan gi meg noen gode råd.

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6312-mages%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Bodd; smerter som kommer en tid etter måltider, kan skrive seg fra tolvfingertarmen. Smertene sitter gjerne dypt i mellomgulvet, og kan ledsages av kvalme. Noen ganger kan det være et sår som blør, da vil avføringen bli mørkere de nærmeste dager. Det finnes gode medikamenter på resept, hos noen skyldes magesår en bakterie som kan kureres med en spesiell antibiotika-kur.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allemennmedisin og idrettslege

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6312-mages%C3%A5r/#findComment-32455
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...