Gå til innhold

Vondt i halebenet etter fall

Anbefalte innlegg

For to uker siden falt jeg ned fra en lasterampe og på veg ned slo baken borti en betongkant. Foruten noen blåmerker gjorde det vondt i halebenet, men jeg regnet med at det ville gå over ganske fort. Nå, to uker senere, gjør det like vondt og ofte vondere enn det gjorde et par dager etter hendelsen. Jeg får smerter hvis jeg sitter i en tilbakelent stol (med ekstra vekt på halevirvelen), hvis jeg raskt bøyer meg ned, hoster/nyser kraftig o.l. Det er slik at jeg kjenner smerter idet jeg setter meg ned, så blir de borte, og idet jeg står opp igjen kommer de tilbake for så å forsvinne igjen. Gjør f.eks. ganske vondt hvis jeg kjører i en kraftig dump med bil. Smertene er ikke spesielt store, men temmelig irriterende og nok til at jeg beveger meg "med omhu".

Spørsmålet er om det er vanlig at slike slag mot halebenet medfører smerter i lengre tid. Hva har skjedd? Bør jeg oppsøke lege eller vil dette mest sannsynlig gå over. Smertene er ikke så store at jeg trenger medisin. Bør jeg sitte eller bevege meg på en spesiell måte for at det raskere skal gå over?

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63135-vondt-i-halebenet-etter-fall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Du finner informasjon som kan være av interesse for deg på følgende side:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/534.html

For en sikker vurdering av hvordan du bør forholde deg, foreslår jeg at du kontakter legen din.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Onlines klinikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...