Gå til innhold

Katten min er redd for mygg!! Hva skal jeg gjøre?


Gjest alven

Anbefalte innlegg

Gjest alven

Tok katten med fra Vestfold til myggsted i Finnmark.

Og hva skjer, jo; katten tør ikke å gå ut pga mygg..

Hva skal jeg gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg svarer på et spørsmål som var ment som fleip, men i så fall var jeg så dum :-)

Har aldri hørt om lignende før, men er så naiv at jeg tror det er sant. Gi katten hvitløk i maten og sett på den antiflea halsbånd. Det bør holde endel mygg unna. Hvordan du skal få katten til å tørre å gå ut igjen er jeg ikke sikker på, men den hvis det virker med hvitløk vil den oppdage at den ikke blir så plaget og forhåpentligvis gå over av seg selv. Det største problemet blir å få i katten hvitløken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg svarer på et spørsmål som var ment som fleip, men i så fall var jeg så dum :-)

Har aldri hørt om lignende før, men er så naiv at jeg tror det er sant. Gi katten hvitløk i maten og sett på den antiflea halsbånd. Det bør holde endel mygg unna. Hvordan du skal få katten til å tørre å gå ut igjen er jeg ikke sikker på, men den hvis det virker med hvitløk vil den oppdage at den ikke blir så plaget og forhåpentligvis gå over av seg selv. Det største problemet blir å få i katten hvitløken :-)

Hvitløk i maten, funker det altså? Ja, for mennesker da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at det er mygg som gjør at den ikke vil ut?

Det er mye annet skummelt i Finmark også. Nordendinger i fleng der oppe.

Kanskje det er russerhorer han har blitt skeptisk til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Mulig jeg svarer på et spørsmål som var ment som fleip, men i så fall var jeg så dum :-)

Har aldri hørt om lignende før, men er så naiv at jeg tror det er sant. Gi katten hvitløk i maten og sett på den antiflea halsbånd. Det bør holde endel mygg unna. Hvordan du skal få katten til å tørre å gå ut igjen er jeg ikke sikker på, men den hvis det virker med hvitløk vil den oppdage at den ikke blir så plaget og forhåpentligvis gå over av seg selv. Det største problemet blir å få i katten hvitløken :-)

Neida, var ment seriøst. Han løper inn så fort han klarer han får noen mygg på seg.

Hvitløk i mat..hm...frykter jeg ikke har en katt lenger da :)

Men takk for seriøst svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, var ment seriøst. Han løper inn så fort han klarer han får noen mygg på seg.

Hvitløk i mat..hm...frykter jeg ikke har en katt lenger da :)

Men takk for seriøst svar

syns godt du kunne takke for mitt svar også - jeg mener, katten_kan_jo være deprimert - det er jo ikke_veldig_morsomt å være i Finnmark.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

syns godt du kunne takke for mitt svar også - jeg mener, katten_kan_jo være deprimert - det er jo ikke_veldig_morsomt å være i Finnmark.

:)

En av oss har dårlig humor (..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, var ment seriøst. Han løper inn så fort han klarer han får noen mygg på seg.

Hvitløk i mat..hm...frykter jeg ikke har en katt lenger da :)

Men takk for seriøst svar

Foreslår at du ringer en dyrlege og spør, tror ikke det er så lurt å gi katten hvitløk. Katter skal ikke ha krydret mat og jeg antar det samme kan gjelde hvitløk.

Kan det være at katten får en allergisk reaksjon på stikkene, og derfor er redd?

Hvis du makter det, kan du jo prøve å holde katten mest mulig innendørs frem til høsten kommer og myggen ikke er så aktiv lengre? Nå er ikke jeg særlig kjent i Finnmark, men jeg antar at myggen ikke er like plagsom året rundt...

Min katt er også plaget med myggestikk, men heldigvis er han ikke redd myggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitløk i maten, funker det altså? Ja, for mennesker da

Det funker for hester og hunder i hvertfall, mest mot flått men det holder det meste av insekter borte. Mener å ha hørt det er sånn hos mennesker også. Det lønner seg å spise hvitløken rå etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreslår at du ringer en dyrlege og spør, tror ikke det er så lurt å gi katten hvitløk. Katter skal ikke ha krydret mat og jeg antar det samme kan gjelde hvitløk.

Kan det være at katten får en allergisk reaksjon på stikkene, og derfor er redd?

Hvis du makter det, kan du jo prøve å holde katten mest mulig innendørs frem til høsten kommer og myggen ikke er så aktiv lengre? Nå er ikke jeg særlig kjent i Finnmark, men jeg antar at myggen ikke er like plagsom året rundt...

Min katt er også plaget med myggestikk, men heldigvis er han ikke redd myggen.

Hvitløk er ikke farligere for katter enn for mennesker, men jeg er enig med deg at det kan være en fordel å ringe dyrlegen. Men hun kan risikere å få beskjed om å gi den hvitløk :-) Det var en veterinær som ga meg rådet for hester på beitet. Hun sa også at det virket på de fleste dyr, men det kunne være vanskelig å få det i katter og puddler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, var ment seriøst. Han løper inn så fort han klarer han får noen mygg på seg.

Hvitløk i mat..hm...frykter jeg ikke har en katt lenger da :)

Men takk for seriøst svar

Du får jo kjøpt hvitløkskapsler. også finnes det sånne halsbånd med lukt som holder insekter unna. Sjekk i dyrebutikken eller ring dyrlegen for råd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...