Gå til innhold

Til Irene, igjen.....


Gjest Takknemlig for svar :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Takknemlig for svar :-)

Tusen takk for at du svarte meg "om uføretrygd behandling o.l." !!!

Kan jeg spørre deg om litt til...?

Det er slik at jeg har veldig vanskelig for å forholde meg til trygdekontoret...Jeg føler at jeg ikke får noen hjelp eller støtte når jeg henvender meg der.. Min saksbehandler synes jeg har en veldig nedvurderende holdning overfor meg. Hun virker alltid sur, krass og kritisk. Har derfor nesten aldri hatt noe særlig kontakt med henne så endel kontakt har gått igjennom spesialisten. Jeg har henvendt meg på trygdekontoret av og til, og godtar veldig lett informasjon som jeg får "i forbifarten"Bl.a dette med barnetilegg. Noe som gjør at jeg går glipp av rettigheter som jeg hadde sårt trengt. ( Noe av de vanskelighetene jeg har med å forholde meg til saksbehandler har sikkert noe å gjøre med min psykiatriskelidelse og at jeg er veldig sårbar.) Barnet mitt er 7 måneder nå, og jeg søkte om barnetilegg for leenge sia. Fikk da som svar at det skulle behandles sammen med uføretrygdsaken. Min mann og barnet vårt lever under meget stramme økonomiske rammer. Har jeg rett til å få utbetalt/etterbetalt barnetilegg helt fra den måneden barnet ble født..? Hva råder du meg til å gjøre? Ringe dit........og si hva..?

(Det føles også veldig vondt og vanskelig å stå i skranken på trygdekontoret og "brette ut" i alles påhør, veldig nedverdigenes.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ring og krev å få en avtale med Saksbehandler der dere kan snakkes i fred og ro - eventuelt med hennes overordnede.

Barnetillegg skal etterbetales inntil 3 mndr før søknad, men ikke tidligere enn fødsel, selvsagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...