Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Noen som vet hva jeg bør mene om dette? Jeg er en mann på 30 år, som for ca 10 år siden fikk operert vekk åreknuter bak høyre kne, og etter flere år har det begynt 'å bulke seg' igjen bak det kneet, men det er fortsatt tolerabelt. Verre er det at det sannsynligvis etter at jeg slo foten mot en dørkant eller noe, gradvis har dukket opp en ca 1 cm blålig kul som blir stram når jeg har beinet lavt og slapp når jeg har beinet høyt. Det virker som en bitte liten åreknute, men den er ganske vond og øm, burde jeg sjekke om det kan være noe annet, f.eks. en svulst? I det siste er den blitt verre, og er noe opphøyet, selv når jeg har beinet høyt + at det er ømt. Jeg er bare 30 år og skeptisk til at legen bare fjerner blodårene det er snakk om, da må jo blodet gå via andre årer og presse på dem som sannsynligvis er like svake? Har, for å si det sånn, ikke så lyst på 'gammelmanns' bein, med dårlig blodsirkulasjon, jeg røyker ikke, og er ellers i god form, sykler mye bl.a. Finnes det noe legemiddel eller kosttilskudd som styrker veggene i blodårene? Siden denne siste kulen kom etter at jeg slo foten, kan jeg uten fare for f.eks. blodpropp, sette på medisinsk tape, og lage press på kulen en periode i håp om at noe gror, så den forsvinner igjen? Har som sagt, ikke så lyst til å få fjernet enda flere blodårer allerede som 30 åring... :-( Det rare er forresten at venstre bein er helt fint, synes det er rart at det er så stor forskjell mellom beina, hvis det er sånn at dette er arvelig betinget, og normalt skulle gjøre venene generellt svakere...? Noen som kan komme med synspunkter, gjerne beroligende/oppklarende, fra noen som har gjennomgått vellykket behandling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63177-merkelig-%C3%A5reknute-p%C3%A5-innsiden-av-foten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Nyoppdagete kuler bør undersøkes av lege. Muligens er det en åreknute du har observert, men det kan jeg dessverre ikke avgjøre pr. brev. Mitt råd er derfor at du kontakter legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63177-merkelig-%C3%A5reknute-p%C3%A5-innsiden-av-foten/#findComment-279167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.