Gå til innhold

P-sprøyte; hvor punktlig? Til Mette Moen


Gjest Minda

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk satt p-sprøyte 1. august på 6 ukers-kontrollen etter forrige fødsel. Slik jeg har forstått det skal man gjenta dette hver 3. måned, og jeg har da tenkt at jeg må få satt ny sprøyte 1. november og så enda en ny en 1. februar osv.

Men det er jo forskjellig antall dager i hver tremånedersperiode, slik at det ikke alltid vil gå like mange dager mellom hver gang man får satt sprøyten. Det har sikkert ikke noe å bety, men jeg bare lurer på om jeg har misforstått. Når man sier "hver 3. måned" er det kanskje ikke den samme datoen man sikter til, men et visst antall dager mellom hver gang som ca. blir hver 3. måned. Eller?

Dette blei veldig dumt formulert, men jeg håper du forstod hva jeg mente :-)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke så nøye, spesielt ikke når du har brukt sprøyten i noen tid, da kan det gjerne svinge med en uke eller to. Ta den hver 3.måned uansett månedens varighet. Skal du på ferie kan du ta den litt før, dte spiller ikke stor rolle. Det er en av de mange gode ting med p-sprøyten. Lykke til, vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...