Gå til innhold

Nyre betennelse eller eggstokkbetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Haster litt

Den siste uken har jeg hatt smerter i sidene. Noen ganger på

venstre side, noen ganger høyre

eller begge samtidig. Det gjør ganske vondt. Jeg lurer på hva dette kan være for noe? Er det nyrene eller egglederne?

Kan nevne at min siste menstruasjonssyklus var ganske

rar med litt brunlig utflod i 13 dager. Vanligvis har jeg kraftige blødninger, og de varer

i bare 6-7 dager.

Jeg vet at jeg ikke er gravid, da tre tester viser negativt resultat.

Vi har i tre år forsøkt og lage vårt tredje barn, og siden min mann har fått nedsatt sædkvalitet,skal vi ta vårt første IVF(ISCI)-forsøk i danmark i begynnelsen av november. Men nå begynner jeg og lure på om dette kan sette kjepper i hjulene for oss.

Jeg tok en ultralyd noen dager før smertene satte i gang,

og da så eggstokkene fine ut.Kan man se hvis de er tette på ultralyd? Trenger jeg noe mer

utredning? Det er jo ett dyrt forsøk vi skal i gjennom.

Dette ble litt langt og rotete, men håper du forstår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6322-nyre-betennelse-eller-eggstokkbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Da jeg hadde nyrebetennelse kjente jeg ingenting, men legen min så det i urinprøven. han sa at hvis jeg skulle kjent noe så var det på ryggen. Han dreiv oxo å klemte litt under ribb-beina og spurte om det gjorde vondt. Er det lenger ned, er det val noe med underlivet.

Flaks som jeg har så har jeg oxo hatt egglederbetennelse.. da hadde jeg fryktelige smerter på begge sidene under hoftene. Dette kom oxo fram i en blodprøve.

Mitt råd til deg er å ta en tur til legen, ta en blodprøve - så ordner de resten.

Har du noe av dette, får du medisiner så blir du forhåpentlivis kvitt smertene.

Lykke til!

Gjest Lege Nina Lindstad

Til haster litt.Eggstokkene er de som produserer egg, egglederne er hule kanaler som skal frakte eggene til livmoren. Man kan ikke se på UL om disse er tette.

Synes du skal gå til lege som kan kjenne på underlivet, samt se på urinprøve og eventuelle infeksjonsprøver.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allemennmedisin og idrettslege

• 4 år senere...

hei!

ser det er lenge siden du sendte inn spørsmål til doktoronline.no (nyrebetennelse eller eggstokkbetennelse) Jeg har nøyaktig samme plager som du beskriver, og lurer på om du kan fortelle meg hvordan det gikk med deg? Er veldig bekymret, men gruer meg for å gå til lege... på forhånd takk!

Gjest KariKruskakli

hei!

ser det er lenge siden du sendte inn spørsmål til doktoronline.no (nyrebetennelse eller eggstokkbetennelse) Jeg har nøyaktig samme plager som du beskriver, og lurer på om du kan fortelle meg hvordan det gikk med deg? Er veldig bekymret, men gruer meg for å gå til lege... på forhånd takk!

Svar til deg, kom rett over her.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...