Gjest ikke undertegnet Skrevet 11. juli 2002 Del Skrevet 11. juli 2002 I dag er det 6 dagen dette skjer. Nesten med en gang jeg har fått satt meg ned for en pust i bakken begynne hjertebanken...kjennes ut som om hjertet fusker, galopperer litt for å så kjennes ut som om det skal stoppe opp! Det er jo til å bli gal av! Jeg vet at jeg har fått det som "alle" kaller nerver...etter det nesten 2 årige forholdet jeg hadde til min x. Alt det som har foregått i dette forholdet orker jeg rett og slett ikke å skrive om nå. Det er så mye. Historien min ("kort fortalt")ligger inne på dinbaby, og hadde pc'n min funket som den skulle så kunne jeg "klippet og limt" og satt den inn her...men men Jeg har skrevet et innlegge her på dol også for snart ett år siden. Mulig at noen husker det....episoden jeg hadde i fjor høst hvor min partner slo seg selv helseløs mens jeg ble tvunget til å sitte å se på... Jeg har vært relativt sterk mens det hele har stått på...relativt. Men det siste året har jeg fått en del symptomer som jeg først trodde var jernmangel: plutselig svimmelhet, plutselig totalt svikt i knæra og en ekkel lammende/kilende følelse som brer seg oppover lårene...og denne hjertebanken, jeg blir så sliten av det. Jeg har ikke jernmangel... Så det er vel dette man kaller nerver da...? Er det slik det er? Må jeg leve med det her? Kan jeg bli kvitt det uten å måtte gå på ymse medisiner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63280-hva-er-det-som-skjer-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Kjære deg! Vet hvor ubehagelig gnagende slikt er! Hjelp finnes, men dessverre tar det ofte tid å få. Jeg forstår din angst som et uttrykk for mye vondt som ligger ubearbeidet og vil ut. Fastlegen din kan henvise deg til en psykolog for samtaleterapi. Slik kan lære mestringsteknikker for å takle nervene bedre. Pusteteknikker er for mange effektivt. Medisiner trenger ikke være nødvendig. Kanskje holder det med samtaleterapi. Mange klarer seg med det. Andre har bedre hjelp av en kombinasjon av medisiner (antidepressiva i SSRI-gruppen, disse er ikke vanedannende), og samtaleterapi. Noen har uregelmessig hjerterytme, som blir værre og mer merkbar ved angst og stress. Dette er i de aller fleste tilfeller fullstendig uskjyldig, men like fullt veldig ubehagelig. Er du redd for at det er noe fysisk galt med deg, bør du også ta dette opp med legen. Eventuelt finnes det medisiner mot uregelmessig hjerterytme. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63280-hva-er-det-som-skjer-med-meg/#findComment-278758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 det høres ikke ut som nerver. hjerteklapp kan skyldes stoffskiftet, p-piller og mange andre fysiske ting. hvis det er slik at du går på p-piller burde du oppsøke lege for å sjekke at du ikke har blodpropp e.l- IKKE at du nødvendigvis har det, men -piller kan gi mange rare bivirkninger. kanskje du har dårlig blodsirkulasjon, det kan høres slik ut på beskrivelsene dine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63280-hva-er-det-som-skjer-med-meg/#findComment-279314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 det høres ikke ut som nerver. hjerteklapp kan skyldes stoffskiftet, p-piller og mange andre fysiske ting. hvis det er slik at du går på p-piller burde du oppsøke lege for å sjekke at du ikke har blodpropp e.l- IKKE at du nødvendigvis har det, men -piller kan gi mange rare bivirkninger. kanskje du har dårlig blodsirkulasjon, det kan høres slik ut på beskrivelsene dine. Hei "nøffelinøff"! Har vært hos legen , sjekket alt...er ikke noe galt fysisk med meg... Jeg har fått hensvisning til psykolog pga at jeg har vært plaget med svimmelhet, svikt i bena og "panikk annfall" (kaldte hun det). Det har jeg hatt i en del år, men det har vært lenge mellom hver gang...bortsett fra de 2 siste årene. Det kom for fullt under min graviditet...og det ser ut til å ha utviklet seg. Så der har jeg fått igjen hva...for å tro jeg kan mestre alt...noe jeg slett ikke gjør...men det finner jeg først ut av når "kampen" er relativt over... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63280-hva-er-det-som-skjer-med-meg/#findComment-279393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Hei "nøffelinøff"! Har vært hos legen , sjekket alt...er ikke noe galt fysisk med meg... Jeg har fått hensvisning til psykolog pga at jeg har vært plaget med svimmelhet, svikt i bena og "panikk annfall" (kaldte hun det). Det har jeg hatt i en del år, men det har vært lenge mellom hver gang...bortsett fra de 2 siste årene. Det kom for fullt under min graviditet...og det ser ut til å ha utviklet seg. Så der har jeg fått igjen hva...for å tro jeg kan mestre alt...noe jeg slett ikke gjør...men det finner jeg først ut av når "kampen" er relativt over... hm...det kommer jo veldig an på hvilke undersøkelser du har hatt, selv har jeg blitt henvist feil i snart to år, og først nå er det en lege som har klart å legge sammen to pluss to. desverre er det slik at noen leger ikke har tid til pasientene sine og ser forbi de klareste symptomer. jeg tviler ikke på at det er psykisk, men jeg ville konsultert meg hos en annen lege og bedt om henvisning til en spesialist som kunne gjøre flere utredelser enn en allmennlege kan. selv har jeg tilogmed kommet med forslag til hva diagnosen kunne være uten at det har blitt gjort noe med. for to dager siden var jeg til røntgen og mr-undersøkelse(sånn trommel) og diagnosen jeg selv trodde det var viser seg å stemme...og jeg ahr vært hos 4 forskjellige leger..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63280-hva-er-det-som-skjer-med-meg/#findComment-279832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.