Gå til innhold

Den styggeste dialekten.....


Gjest Susemikkel

Anbefalte innlegg

Gjest Susemikkel

...er bare BERGENSK! Jeg får helt angst av bengensdialekten.....YÆKK!

Og hvorfor snakker bergensere så høyt? Med den stygge dialekten ville jeg heller visket........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • avil

    6

  • Babette

    5

  • oslogutt

    3

  • vin

    3

Mest aktive i denne tråden

Gedo1365380169

nei no har eg ikkje hørt på maken.

Bergernserene sin dialekt er jo helt perfekt, at nokken kan si noe annet, er meg helt uforståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diall

Nei da, ikke bergensk, men dialekten til Valgjerd er grusom + den som hun der Myklebust Eggen i Dagsrevyen snakker. Usjjjj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller styggeste dialekten er den som Jens Stoltenberg snakker. Sånn snøvlete, nesten uforståelig oslo-dialekt. Må konse noe jævlig for å høre hva oslofolk sier, og får vondt i hodet av det.

Bergensk er greit, forståelig, morsomt og lite selvhøytidelig.

En kjuagutt som brøler "rævhåller!" er helt ubetalelig.

Dessuten tror jeg at enhver jente som er blitt holdt mykt i hånden av en nydusja brannspiller vet hva bergensk kan myke opp av nakkespenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gedo1365380169

Den aller styggeste dialekten er den som Jens Stoltenberg snakker. Sånn snøvlete, nesten uforståelig oslo-dialekt. Må konse noe jævlig for å høre hva oslofolk sier, og får vondt i hodet av det.

Bergensk er greit, forståelig, morsomt og lite selvhøytidelig.

En kjuagutt som brøler "rævhåller!" er helt ubetalelig.

Dessuten tror jeg at enhver jente som er blitt holdt mykt i hånden av en nydusja brannspiller vet hva bergensk kan myke opp av nakkespenninger.

Ahh, helt enig.

Selv om jeg aldri har holdt en nydusjet brannspiller i hånden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, helt enig.

Selv om jeg aldri har holdt en nydusjet brannspiller i hånden

Så har du noe å glede deg til eller drømme om....

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror i utgangspunktet ikke at det er dialekten deres som er så grusom, men rett og slett folka der. Og vi assosierer folka med dialekten, derfor blir den grusom.

Den eneste hyggelig bergenseren som finnes er Gunnar Staalesen. Resten av brannsupporterner er pakk av høy rang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror i utgangspunktet ikke at det er dialekten deres som er så grusom, men rett og slett folka der. Og vi assosierer folka med dialekten, derfor blir den grusom.

Den eneste hyggelig bergenseren som finnes er Gunnar Staalesen. Resten av brannsupporterner er pakk av høy rang.

:-(((

o

o

O

O

*gråter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller styggeste dialekten er den som Jens Stoltenberg snakker. Sånn snøvlete, nesten uforståelig oslo-dialekt. Må konse noe jævlig for å høre hva oslofolk sier, og får vondt i hodet av det.

Bergensk er greit, forståelig, morsomt og lite selvhøytidelig.

En kjuagutt som brøler "rævhåller!" er helt ubetalelig.

Dessuten tror jeg at enhver jente som er blitt holdt mykt i hånden av en nydusja brannspiller vet hva bergensk kan myke opp av nakkespenninger.

Ja, nå har jeg fått høre om en lite selvhøytidelig bergenser også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg fått høre om en lite selvhøytidelig bergenser også !

Når oslofolk tror bergensere er selvhøytidelige, er det nok fordi dere ikke helt skjønner humoren.

Her vestpå driver vi med en del ironi, overdrivelser og uhøytidelig sjølskryt. Klart vi mener vi er "best", på samme måte som en brannsupporter kan hyle på serie-mesterskap mens branngutta snubler i egne sko.

Men når ingen sklir i bløtekaker eller roper mot norrrmalt, så er det jo ikke lett å skjønne humoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare si at østlandsk er den absoluttkjedeligste dialekten i hele norge. Ingen klang eller tone, skikkelig bokmål. Dødskjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E du fra Haugesund kanskje!??

Hilsen Haugesund-jente...

Nei jeg er sånn blandingsvestlending. Men har alltid ment at haugesundsk er søtt og ganske morsomt. Og kanskje en aaanelse klysete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...