Gå til innhold

Magekreft?belaster kort med svar fra deg Dr .Anker.

Anbefalte innlegg

Gjest datteren

Hei

Min far har hatt magesmerter til og fra siden mai, som vi vet.

Han har vært til all slags undersøkelser,blodprøver,ct,ultralyd,avføringsprøve etc.

Prøver var delvis bra men på ultralyd oppdaget de hovne lymfknuter samt "noe" som ikke skal være deri magen. Vi er veldig bekymret og frykter det værste.

Han skal til uka foreta vevsprøve som blir jo "dommedagen".

Legene trodde tidligere dette dreide seg om en mageinfeksjon.

Far er 58 år,ikke røker og ikke drikker samt alltid vært måteholden med kaffe.

Han har matlyst men har gått ned noen få kilo fordi han er jo redd han også samtidig han er redd for å spise for mye.

Smertene har avtatt noe.De har kommet takvis.

Han er ellers iform,sykler,fisker etc. gikk av med pensjon i fjor. I et veldig stressede yrke.

Hva tror du om dette Dr.Anker og hvor stor er full helbredelse ved magekreft som vi frykter.

Hilen redd datter

Fortsetter under...

Gjest datteren

Tillegg :

Fars mor og far har "slitt" med mageproblemer.

Farfar har har magesår og har til dag dato en sensitiv mage.

Farmor har fjærnet godartet cyste i underliv ig nyre.

En av farmors seks søsken fikk magekreft.

Ellers så synes jeg det tar så lang tid med å finne ut av ting.

Han er jo blitt "undersøkt" i vel to måneder før de nå fant "noe" på ultralyd med noen hovne lymfeknuter.

Min far virker deprimert nå etter ultralyden.

Gjest datteren

Tillegg :

Fars mor og far har "slitt" med mageproblemer.

Farfar har har magesår og har til dag dato en sensitiv mage.

Farmor har fjærnet godartet cyste i underliv ig nyre.

En av farmors seks søsken fikk magekreft.

Ellers så synes jeg det tar så lang tid med å finne ut av ting.

Han er jo blitt "undersøkt" i vel to måneder før de nå fant "noe" på ultralyd med noen hovne lymfeknuter.

Min far virker deprimert nå etter ultralyden.

Jeg glemte å si at det var kun i magen det ble funnet hovne lymfeknuter.

Håper du med dette kan berolige meg litt. Hele ferien min er nesten ødelagt men skal likevel en utflukt til uka.

Må bare bort litt.

Har mistet matlysten selv da jeg "depper" litt nå.

Vet du om full helbedelse av magekreft? hvis det er det da.

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Det er mange organer i bukhulen ("magen"). Det er derfor ikke mulig å gi deg et godt svar på spørsmålet før man har klarlagt om din far er syk og i så fall hvilken sykdom han lider av (og eventuelt omfanget av denne). Jeg foreslår derfor at du sammen med din far tar opp spørsmålet med hans lege når faren din har vært til undersøkelse.

Jeg er lei for at jeg ikke kunne være til hjelp.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for denne henvendelsen til Doktor Online.

Gjest datteren

Det er mange organer i bukhulen ("magen"). Det er derfor ikke mulig å gi deg et godt svar på spørsmålet før man har klarlagt om din far er syk og i så fall hvilken sykdom han lider av (og eventuelt omfanget av denne). Jeg foreslår derfor at du sammen med din far tar opp spørsmålet med hans lege når faren din har vært til undersøkelse.

Jeg er lei for at jeg ikke kunne være til hjelp.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for denne henvendelsen til Doktor Online.

Det kunne kanskje ha gjort vondt verre hvis du skrev om magekreft, symptomer osv,

Så vi får bare krysse fingrene på at alt er bra til uka. Og er det ikke bra, så har vi i famielien diskutert det også.

Fint at dere på DOl vurderer enkelte innlegg slik at kreditkort unødig blir belastet. Det sier jo litt om dere.

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...