Gå til innhold

Voldtekter, DIXI

Anbefalte innlegg

Gjest Mor 50

I Dagsavisen i går torsdag 11.07.02 sto det igjen en overskrift som gjør meg trist, sint og forbannet.

Kraftig økning i antall voldtekter, Men tallet på dømte er ds. som i 1998.

Menn som voldtar slipper unna straff og rettslige sanksjoner med andre ord.

Det er et bilde på kvinnesynet i vårt samfunn. Fortsatt er det langt igjen.

Årlig utsettes 8-9000 kvinner for voldtekt her i landet (anslagsvis).

Dere på dette forumet vet hvor mye lidelse det innebærer.

Rettsvesnet skulle i hvert fall være på kvinnenes side.Argumenter fra politiets side er vanskene med bevisbyrden.

Jeg skulle ønske vi kunne jobbet mer offensivt i dag i kvinnespørsmål slik vi gjorde på 60-70 tallet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63322-voldtekter-dixi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mor!

Ja, jeg skulle også ønske vi kunne jobbe mer offensivt! Har forsøkt å vri hjernen for å finne ut hvor vi skal slå til for å få øynene opp hos befolkningen.

Et av problemene er at det er lavstatus å jobbe med disse sakene, både i politiet, blant legene og juristene. Hvis vi klarte å endre denne holdningen til at det ble kompetansehevende, bedre lønnet enn for andre saker og i tillegg fikk et par forskerstillinger - kanskje det ville hjelpe???

Ikke vet jeg, men det er ingen tvil om at vi må tenke nytt og spennende for å få til noe.

Synes forøvrig Tove Smådal i Krisesentersekretariatet gjør en kjempejobb sett i et kvinnepolitisk perspektiv!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63322-voldtekter-dixi/#findComment-284902
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...