Gå til innhold

Noen som bruker damebegeret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det virker altfor disgusting til at jeg ville tenke på å prøve det, engang.

Nei, usj, holder meg til tampongene, jeg.

Kan dere forklare hvorfor dere er så negative?

Det er da bra og prøve noe som blir langt billigere og miljøvennlig?

Gjest alven

De syns vel det er heslig.

Men hvordan de syns tampong IKKE er heslig skjønner jeg ikke. Bomullsdott som samler blod i flere timer = yuk.

Alle menstrasjonsting er heslige, damebeger går rett inn i samlingen. Men damebeger får et stort pluss for miljøvennlighet. De som lett får sopp burde prøve det.

Omtrent av samme grunn som jeg ikke ville bruke tøybleier til barna, det blir for tungvindt! Og dessuten de to siste ukene har vi vært uten vann to ganger, over 3 døgn til sammen og det skjer hver sommer. Jeg foretrekker tampax og bind!

Annonse

De syns vel det er heslig.

Men hvordan de syns tampong IKKE er heslig skjønner jeg ikke. Bomullsdott som samler blod i flere timer = yuk.

Alle menstrasjonsting er heslige, damebeger går rett inn i samlingen. Men damebeger får et stort pluss for miljøvennlighet. De som lett får sopp burde prøve det.

Les hva jeg svarte!

• 2 måneder senere...

Leste.

Ja, jeg har brukt damebegeret i noen år nå og er storfornøyd. Dette er en "engangsinvestering" og en rimelig sådan. Brukte over det dobbelte i bind og tamponger i året før jeg kjøpte Damebegeret. Dette er ikke en plastdings e.l. som noen "uvitende sjeler" skriver. Begeret er laget av naturlig gummi (fra gummitrær som ikke hogges, men tappes).

Gevinsten ved å bruke dette er mange, nevner noen: økonomi, hygienisk, miljøvennlig, lettvint, behagelig, ingen bivirkninger.

Prisen er vel ganske avgjørende? Kunne alltids prøvd, men å sende den tilbake om man ikke er fornøyd?

-blæh!

Kan ikke tro at en gummipropp skal være verdt 550 spenn.

Du bruker sikkert det dobbelte i bind og tamponger i året. Jeg har hatt mitt damebeger i 3 år nå og det er like fint.

Er helt enig med deg. Kan ikke forstå disse holdningene, spesielt når folk ikke har prøvd dette!! Selc er jeg en storfornøyd bruker av damebegeret og benytter en hver anledning til å fortelle veninner og bekjente om det (hvis det passer !!! ) :-))

Annonse

Dette har jeg aldri hørt om før. Hva er det og hvordan brukes det?

Jeg har lest hele tråden men forstår fortsatt ikke helt.

Bruk blondineversjonen når dere forklarer, er dere snille.

Damebegeret er et beger man putter inni vagina for å samle opp menstruasjonsblod, man bruker det i stedet for bind og tamponger.

http://www.damebeger.com/OmDamebeger.html

http://www.nrk.no/kanal/nrk_petre/karate/1939892.html

Damebegeret er et beger man putter inni vagina for å samle opp menstruasjonsblod, man bruker det i stedet for bind og tamponger.

http://www.damebeger.com/OmDamebeger.html

http://www.nrk.no/kanal/nrk_petre/karate/1939892.html

æææsj. nei takk.

Da er det bedre med tamponger for meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...