Gå til innhold

Andre i samme situasjon...

Anbefalte innlegg

Hei Amansi

Jeg så det var en stund siden du skrev inn,men litt oppmuntring kommer vel godt med alikevel.

Mitt råd til dere er å kontakte Landsforeningen for Trafikkskadde,de har hjulpet meg etter min ulykke.De arrangerer kurs om sex og samliv,selvhjelpskurs og foredrag om forskjellige ting som opptar oss skadde men viktigst av alt det at dere kan treffe andre i samme situasjon som forstår deres problemer.For en som ikke er skadd så er det mye som er vanskelig å forstå,og det samme gjelder for den skadde.

Hos LTN vil dere kunne møte andre i lignende situasjoner, noe som dere sikkert vil nyte erfaringer fra begge to.Dessuten er det lettere å godta sin situasjon når man ikke føler seg alene om den.Når det gjelder sex så er det om å gjøre å tenke alternativt,sex er jo så mye mer enn bare samleie.Dessuten fins det hjelpemidler som kan hjelpe de fleste.

Dårlig selvfølelse og tanken om at man ikke er god nok for partneren lenger er normal,men den vil bli bedre.Men det er viktig å få oppleve at man ikke er alene om situasjonen.Om man ikke vil snakke åpent om sex, så kan man iallefall dra lærdom av andres erfaringer på mange andre problemer.

Ellers kan dere sjekke ut denne siden:

www.trapp.as

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63368-andre-i-samme-situasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...