Gå til innhold

Press i bryst og lammelse i kroppen om natta

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Heisann.

Jeg våknet i natt med en grusom fornemmelse i kroppen. Det er det verste jeg har kjent. Jeg hadde et press midt i brystet og greide ikke røre den ene halvdelen av kroppen.

Det ene benet og helt opp til halsen var helt uggent! En merkelig følelse jeg ikke har kjent maken til. Ikke sånn stikking som når man f.eks. sovner oppå armen, men det føltes som om jeg skulle dø...

I tillegg var jeg grusomt tørst. Det verste var at jeg ikke greide å komme meg opp for å få i meg noe vann, så jeg ble liggende å være redd, men sovnet etter hvert.

En stund etterpå våknet jeg igjen og presset hadde forsvunnet, men jeg var fortsatt rar i armen og beinet og like tørst. Da stod jeg opp og drakk et glass vann.

På morgenen når jeg så skulle opp var jeg helt utslitt og orket nesten ikke å stå opp, men jeg gjorde det allikevel og har vært fin i hele dag.

Lurte på om dette kunne ha noe med hjertet å gjøre?

Jeg går jo fast på medisiner (orfiril og aerius), i tillegg hadde jeg tatt et bittelite glass baileys i går kveld om det skulle ha noe å si. Ellers røyker jeg og har hatt tendens til litt ustabil hjerterytme, men helt ubetydelig fikk jeg høre.

Fortsetter under...

Gjest Aina E

En annen ting legen min aldri har tatt seriøst, er at jeg i venstre side av hodet (på toppen) av og til får hodepine i form av små "støt".

Det kan gjøre veldig vondt, men det varer bare noen sekunder eller mindre av gangen og det kommer i perioder.

Kan det relateres til stress? Det likner ikke spenningshodepine som jeg har hatt tidligere...!

Og av og til kan jeg kjenne at blodtrykket stiger og hodepinen kommer samtidig, uten at jeg er spesielt påvirket av noe utenfra. Pulsen blir liksom høyere og jeg føler meg varm i toppen, men ved undersøkelser skjer jo aldri det, så legen mener alt er normalt de gangene jeg er der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...