Gå til innhold

også spørsmål om salve/trang forhud

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er et innlegg lenger ned ang. salve for bruk ved trang forhud, og der anbefaler legen en salve som inneholder kortison.

Spørsmålet er da om man kan bruke vanlig kortisonsalve som man får kjøpt uten resept på apotektet, eller om det må være noen spesiell type??

Takknemlig for svar.

Har også spørsmål om penisstrengen. Denne er på meg altfor kort. Kan man da få kuttet denne løs fra selve penishodet hos legen uten å gjøre noe mer. Ser ut for meg når jeg drar forhuden bak hodet, og bøyer hodet etter slik at strengen ikke strammer, at hadde bare ikke strengen sittet fast i penishodet, så kunne jeg dratt forhuden helt tilbake og blitt glatt på skaftet (selv om den er "litt trang")

Har tenkt å gå til urolog for dette sistnevnte. Jeg er 32 og nå vil jeg gjøre noe med problemet, da det gjør vondt når jeg har sex.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Slver for trang forhud har nok best effekt hos barn og helt unge. Kortinsalver må man ikke bruke over lang tid når den kommer innpå den tynne huden på penishodet.

Problemet med strengen under penishodet bør løses med et lite inngrep. Jeg synes du da samtidig bør ta opp problemet med trang forhud.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...