Gå til innhold

Attføring - økonomisk svart hull


egil

Anbefalte innlegg

Hei En_Mamma.

For at det skal bli slutt på slike situasjoner som du er kommet opp i er det viktig at vi kan være 100% sikre på at det du skiver om nedenfor er sant.

I forbindelse med Sandman-utvalgets innstilling representerer slike historier som din "steiner som de ikke har snudd" skikkelig ennå, men da må vi ha SANNE historier som kan dokumenteres.

Vil du sende meg en e-post?

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg synes du Egil bør fortelle hvem du er og hva du vil oppnå med å be brukere av Doktor Onlie om å gå ut av anonymiteten ved å sende deg en epost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du Egil bør fortelle hvem du er og hva du vil oppnå med å be brukere av Doktor Onlie om å gå ut av anonymiteten ved å sende deg en epost.

Jeg vet hvem jeg er og at jeg snakker sant, Egil, men hvem er du?

Jeg vil gjerne høre mer om dette, og kan godt bidra med denne "hendelsen" til et offentlig utvalg e.l?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du Egil bør fortelle hvem du er og hva du vil oppnå med å be brukere av Doktor Onlie om å gå ut av anonymiteten ved å sende deg en epost.

Du stiller to spørsmål

1)Hvem jeg er?

Jeg er en person som nesten havnet på sosialen som resultat av en lang attføringshistorie. Når jeg fortalte folk om mine erfaringer,opplevde jeg at folk bare skygget unna. Antagelig var det jeg fortalte bare alt for utrolig.Jeg ble etterhvert veldig forsiktig med å snakke om det:NB! faren for "juklerødisering". Derfor skannet jeg en god del av de offentlige dokumentene og laget websider for snart to år siden. Dette har gjort at jeg har fått endel kontakter.

2)Hva jeg vil oppnå?

Jeg har nå sendt DOL-linken til En_Mammas historie til en del av disse kontaktene, men vi kan jo aldri bli mer enn noen-og-nitti prosent sikker på om ikke det hele er konstruert. Derfor hadde det vært hyggelig om hun hadd sendt meg et e-brev slik at jeg om mulig kunne fått bekreftet historien. Jeg synes hun som svarer og de som spør er litt vel "flinke" (?)

I et videre perspektiv håper jeg at å synliggjøre slike historier etterhvert kan forbedre systemet. Men DET er vel ikke DOL's bord. Jeg erfarer jo at dette forumet kun beveger seg på individnivå, ikke på systemnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Du stiller to spørsmål

1)Hvem jeg er?

Jeg er en person som nesten havnet på sosialen som resultat av en lang attføringshistorie. Når jeg fortalte folk om mine erfaringer,opplevde jeg at folk bare skygget unna. Antagelig var det jeg fortalte bare alt for utrolig.Jeg ble etterhvert veldig forsiktig med å snakke om det:NB! faren for "juklerødisering". Derfor skannet jeg en god del av de offentlige dokumentene og laget websider for snart to år siden. Dette har gjort at jeg har fått endel kontakter.

2)Hva jeg vil oppnå?

Jeg har nå sendt DOL-linken til En_Mammas historie til en del av disse kontaktene, men vi kan jo aldri bli mer enn noen-og-nitti prosent sikker på om ikke det hele er konstruert. Derfor hadde det vært hyggelig om hun hadd sendt meg et e-brev slik at jeg om mulig kunne fått bekreftet historien. Jeg synes hun som svarer og de som spør er litt vel "flinke" (?)

I et videre perspektiv håper jeg at å synliggjøre slike historier etterhvert kan forbedre systemet. Men DET er vel ikke DOL's bord. Jeg erfarer jo at dette forumet kun beveger seg på individnivå, ikke på systemnivå.

Hva mener du her:

"Jeg synes hun som svarer og de som spør er litt vel "flinke" (?)"

Tror du at det er _jeg_ som har laget historien????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du her:

"Jeg synes hun som svarer og de som spør er litt vel "flinke" (?)"

Tror du at det er _jeg_ som har laget historien????

Irene Grøneng:

Nei, jeg har ingen som helst grunn til å tro at du produserer historier selv. På jobben viste jeg min kollega det første innlegget til En_Mamma. Hun utbrøt da: "Dette er det værste jeg har sett!" Så leste jeg høyt for henne samtalen hun hadde med fresja, Sundance, VargTass. Disse forsøkte stadig å finne løsninger. Disse ble alle parert i tur og orden av En_Mamme. Til tross for alvoret samtalen beskrev, ble det nesten noe galgenhumoristisk over det. Jeg merket av min måte å lese dette høyt for henne på minnet meg om tilsvarende dialoger fra et forbrukerprogram i TV for noen år tilbake. Vi diskuterte så om dette var tilfelle eller om det var noen som drev med tull. Vi er begge lærere med kursdeltagere som ofte er på attføring. Min kollega underviser i slikt og kjenner regelverket. Jeg har følt en del av dette på kroppen selv. Jeg tror ikke vi to skulle hatt store problemer med å konstruere disse dialogene og legge dem inn på DOL, for så "flinke" er vi. Jeg føler en undertone av refs og irritasjon i dine spørsmål til meg. Forsøk å tro på at jeg ikke har andre hensikter enn få undersøkt nærmere om det jeg leser er fleip eller fakta. Jeg er ingen "forumianer", jeg veit for eksempel ikke om fresja, Sundance, VargTass er gjenganger hos deg eller om de dukker opp her nå. Jeg ønsket OGSÅ å se historien i et systemkritisk perspektiv, da er 100% visshet nødvendig. Så enkelt er det. Jeg beklager at mit første innlegg har ført til så mange unødvendige ord og jeg håper jeg slipper flere spørsmål i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...