Gå til innhold

Temperaturen har sunket


Gjest veldig redd

Anbefalte innlegg

Gjest veldig redd

Hei!

Jeg har målt temperaturen for å finne syklusen min, har fortsatt og målt tempen etter at jeg ble gravid. Nå har jeg oppdaget til min store skrekk at temperaturen har sunket. Tempen har vært 37,2 helt siden eggløsning. Nå har den 36,8 i to dager, altså det samme som før eggløsning. Nå er jeg i uke 9. Er dette et tegn på abort? Er veldig redd nå, så jeg håper jeg kan få et snarlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke jordmor, men har hatt to svangerskap med truende abort, altså med reelle symptomer på abort i form av blødninger etc. Og jeg har ALDRI blitt bedt om å måle temperaturen, verken i disse to tilfellene (det ene endte med spontanabort, det andre ikke) eller i mitt aller første svangerskapet som var helt uten komplikasjoner. Selv om man blør som bare det, får man ingen visshet før man tar ultralydsundersøkelse. Jeg kjenner flere som har oppleve "missed abortion", og har aldri hørt noe om temperaturmålinger i den forbindelse.

Det skjer mye rart i kroppen din nå, så jeg synes du skal la den få ha tiendelene og milligrammene sine i fred. Gå ut i fra at så lenge du verken har blødninger eller smerter, er alt i orden. Jeg tror ikke du har noen grunn til å verken være redd eller å måle temperaturen. Mål mageomkretsen i stedet, så kanskje du blir beroliget...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Att temperaturen har sjunkit, är inget tecken på att du fostret är dött eller att du kommer till att få en spontanabort. Jag tycker att du skall sluta att ta temperaturen. det finns ingen anledning att ta den nu när du är gravid. Det skapar bara oro i onödan. Jag har dessutom aldrig hört om någon som får en ändrad kroppstemperatur vid en abort. Försök nu istället att glädja dig över graviditeten och njut av att vara gravid!

Lycka till!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...