Gå til innhold

Akutt NØD - bryllupstaler


favn

Anbefalte innlegg

Jeg _må_ holde tale i et nært forestående bryllup (min søsters), men har av private og viktige grunner overhodet ikke kapasitet til å skrive noen tale. Problemet er altså ikke å holde talen, men å få en tale i hende.

Jeg skal holde 'familietalen'. Nå har imidlertid min søster (som er uvitende om akkurat det) spurt om jeg kan holde 'takk for maten-talen'. Herregud. En av delene holder. Og da må jeg velge 'familietalen', ikke sant?

Dolere: HJELP...! Ferdige taler og / eller skisser, tips til taler! Hvor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som oss gutta, ta det på sparket. Eller som jazz-flinkisene - Improviser over gamle, kjedelige og utslitte fraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig unnskyldning. Du klarer alltid å finne tid til å skrable ned noen ord. Bruk en halvtime før leggetid noen dager.

Hvis jeg hadde vært din søster hadde jeg blitt forærmet over at du ikke engang giddet å prøve. Det er jo bare snakk om å si noe pent om søsteren din, ta opp noen morsomme episoder i barndommen, si noen ord om mannen hennes og ønske dem lykke til. Er det for mye forlangt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig unnskyldning. Du klarer alltid å finne tid til å skrable ned noen ord. Bruk en halvtime før leggetid noen dager.

Hvis jeg hadde vært din søster hadde jeg blitt forærmet over at du ikke engang giddet å prøve. Det er jo bare snakk om å si noe pent om søsteren din, ta opp noen morsomme episoder i barndommen, si noen ord om mannen hennes og ønske dem lykke til. Er det for mye forlangt?

Helt enig! Hu burde i det minste prøve. Skjerp deg favn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE hold en ferdig-tale du finner på nett elns, det ville bare blitt helt teit. Til bryllupet vårt var det taler fra forlovere, mora mi, mannen min, og de var alle sammmen veldig personlige og fine.

Ta med ting du husker fra barndommen. Hva er spesielt for henne? Har hun noen spesielle hobbyer? Spesiell jobb? Hvordan traff hun og mannen hennes hverandre? Finn gjerne fram noen sitater om kjærlighet som kunne passe. Talen trenger ikke å være lang, og spesielt ikke om du i tillegg leser opp et dikt eller noen ord. Mora mi leste i tillegg til talen opp noen ord som hennes venninne har skrevet. Innmari fint syns jeg.

Sånn var det:

Den rollen dere nå har tatt på dere vil kreve noe fra dere begge.

Mange tror at et ekteskap er himmelens forgård og at et samliv skal være noe nær et paradis.

Noen har som et minstekrav at de skal være lykkelige hele tiden. Men et ekteskap er som en arbeidsplass - her må man jobbe.

For husk: Kjærligheten dør aldri en naturlig død. Når den allikevel dør, så er det av mangel på næring, ord og samarbeide.

Lær dere til å ha respekt for hverandre.

Vær generøs med å tilgi, tør å be om unnskylding.

Kjærlighet er å kunne si: Jeg er lei meg.

Lær dere til å gi hverandre komplimenter. Tør å ta sjansen på å bli såret.

Kjærligheten kan ikke utvikles risikofritt. Tillat deg å være svak og sterk.

Gråt sammen. felles tårer knytter hjertene til hverandre.

Le sammen. Latter kan bygge bro over dype avgrunner.

Må dere ta et oppgjør, så gjør det uten trusler og beskyldninger.

Lek sammen, men uten konkurranse. Da vinner dere begge.

Utforsk livet sammen. det er altid noe nytt å oppdage.

Vær ikke redd for alt som er nytt. Forandringer kan bety ny vekst i ekteskapet.

Let etter kjærligheten på uvanlige steder. Den er der, selv når du ikke føler den.

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med musikeren og leila. "Private og viktige grunner?"

Det er din søsters bryllup. Du bør sitte oppe halve natta om det så trengs for å få skrevet den talen personlig.

Grav i hukommelsen, sett en humoristisk spiss og vri på episoder fra barndommen. Skriv ned noen. Når du er ferdig, sett på stoppeklokka og les talen høyt. Den bør ikke være for lang. Hvor mange minutter vet jeg ikke, men jeg antar at noen veldig få minutter er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig unnskyldning. Du klarer alltid å finne tid til å skrable ned noen ord. Bruk en halvtime før leggetid noen dager.

Hvis jeg hadde vært din søster hadde jeg blitt forærmet over at du ikke engang giddet å prøve. Det er jo bare snakk om å si noe pent om søsteren din, ta opp noen morsomme episoder i barndommen, si noen ord om mannen hennes og ønske dem lykke til. Er det for mye forlangt?

Er du dum, eller? Hva i hel... vet du om min situasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE hold en ferdig-tale du finner på nett elns, det ville bare blitt helt teit. Til bryllupet vårt var det taler fra forlovere, mora mi, mannen min, og de var alle sammmen veldig personlige og fine.

Ta med ting du husker fra barndommen. Hva er spesielt for henne? Har hun noen spesielle hobbyer? Spesiell jobb? Hvordan traff hun og mannen hennes hverandre? Finn gjerne fram noen sitater om kjærlighet som kunne passe. Talen trenger ikke å være lang, og spesielt ikke om du i tillegg leser opp et dikt eller noen ord. Mora mi leste i tillegg til talen opp noen ord som hennes venninne har skrevet. Innmari fint syns jeg.

Sånn var det:

Den rollen dere nå har tatt på dere vil kreve noe fra dere begge.

Mange tror at et ekteskap er himmelens forgård og at et samliv skal være noe nær et paradis.

Noen har som et minstekrav at de skal være lykkelige hele tiden. Men et ekteskap er som en arbeidsplass - her må man jobbe.

For husk: Kjærligheten dør aldri en naturlig død. Når den allikevel dør, så er det av mangel på næring, ord og samarbeide.

Lær dere til å ha respekt for hverandre.

Vær generøs med å tilgi, tør å be om unnskylding.

Kjærlighet er å kunne si: Jeg er lei meg.

Lær dere til å gi hverandre komplimenter. Tør å ta sjansen på å bli såret.

Kjærligheten kan ikke utvikles risikofritt. Tillat deg å være svak og sterk.

Gråt sammen. felles tårer knytter hjertene til hverandre.

Le sammen. Latter kan bygge bro over dype avgrunner.

Må dere ta et oppgjør, så gjør det uten trusler og beskyldninger.

Lek sammen, men uten konkurranse. Da vinner dere begge.

Utforsk livet sammen. det er altid noe nytt å oppdage.

Vær ikke redd for alt som er nytt. Forandringer kan bety ny vekst i ekteskapet.

Let etter kjærligheten på uvanlige steder. Den er der, selv når du ikke føler den.

Lykke til da :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med musikeren og leila. "Private og viktige grunner?"

Det er din søsters bryllup. Du bør sitte oppe halve natta om det så trengs for å få skrevet den talen personlig.

Grav i hukommelsen, sett en humoristisk spiss og vri på episoder fra barndommen. Skriv ned noen. Når du er ferdig, sett på stoppeklokka og les talen høyt. Den bør ikke være for lang. Hvor mange minutter vet jeg ikke, men jeg antar at noen veldig få minutter er tilstrekkelig.

Dette var jo bare teit. Uten at jeg gidder å forklare noe som helst om livet mitt her og nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bare teit. Uten at jeg gidder å forklare noe som helst om livet mitt her og nå...

Neivel. Det trenger du ikke heller. Men da må du jo nesten regne med at du høres en smule lat ut, da? Som ikke klarer å klemme sammen den vesle tiden det tar å skrive ned en tale til din egen søster?

Vi vet ingenting om dine grunner, og svarene blir derfor deretter.

Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du dum, eller? Hva i hel... vet du om min situasjon??

Såframt din situasjon ikke innebærer tap av tale-og skrive-egenskaper samt ingen tankefunksjon, kan jeg ikke se at du har en unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...