Gå til innhold

Ekstravakter og sykemelding?


Gjest sykepleieren

Anbefalte innlegg

Gjest sykepleieren

Jeg jobber 15 prosent fast på et sykehus som sykepleier og tar en god del ekstravakter i tillegg.

Er det noen her som vet hvilke rettigheter jeg skulle ha om jeg ble sykemeldt? Vil jeg da kun få lønn for de 15 prosentene jeg jobber, eller vil jeg få mere p.g.a jeg pleier å jobbe mye mere enn det?

Takk til den som vet det og svarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nullemor

Kan fortelle hvordan jeg fikk det iallefall. Ble sykemeldt, og jobba nattevakt-14 dgr pr.mnd.

Jeg fikk IKKE natttilegget i sykepenger, kun "normal" lønn for 14 dager pr.måned, altså for 50% stilling bare.

Snakket endel med trygdekontoret om dette, og slik jeg forsto det, får man ikke tillegg for annet enn en FAST stilling.

Håper du kommer bra ut av det.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så skal det regnes ut i fra hva du har tjent i løpet av de siste 4 ukene. Sjekk baksiden av sykemeldingen din, tror det skal stå noe fornuftu der,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du må krysse av på sykemeldingsslippen din både ja og nei for om hvorvidt arbeidsgiver betaler ut sykepenger for hele sykemeldingsperioden. Arbeidsgiver gir sykepenger for din faste stilling + de vaktene du er oppsatt på innen et rimelig tidspunkt ( 1-2-uker ) Utenom dette er det trygdekontoret som dekker det utover nevnt over basert på gjennomsnittlig inntekt/arbeidsmengde. Selv har jeg gått sykemeld en stund , har 50 % natt og har brukt å tatt mye ekstra som de fleste hjelpepleiere... Får da sykepenger fra arb.giver for den faste og fra trygdekontoret for den 50% med ekstravakter somjeg kan vise til å ha brukt å hatt bakover en viss tid.. altså mitt normale arbeidsforhold . Bare pass på at arbeidsgiver sender sykepenge-kravet videre til trygdekontoret.

Ble litt rotete dette her men ta en prat med de på trygdekontoret du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...