Gå til innhold

Ang selvang.og forsørgerfradrag-til du som sa jeg var på viddene...


Gjest Nullemor

Anbefalte innlegg

Gjest Nullemor

Jeg skrev et innlegg her for ganske lenge siden (når selvangivelsen ble fylt ut), og skrev at mannen min hadde fått beskjed av ligningskontoret om at han kunne få forsørgerfradrag på 5000; fordi han betalte mer enn 1/2-parten av levekostnadene mine i 2001 (jeg tjente 102 000 i rehabiliteringspenter).

Du sa jeg var helt på viddene, for det var ikke mulig å få fradrag når jeg tjente så mye..Men vet du hva??Vi fikk fradrag for det.Fullt fradrag også.

Bare til informasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du er fortsatt på viddene

Forklaringen er at likningskontoret ikke har rukket å kontrollere hvorfor fradraget er oppført på selvangivelsen. De rekker nemlig ikke å komme igjennom alt, bare puncher det inn og håper å rekke det senere. Derfor har noen fått et fradrag de egentlig ikke har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nullemor

Forklaringen er at likningskontoret ikke har rukket å kontrollere hvorfor fradraget er oppført på selvangivelsen. De rekker nemlig ikke å komme igjennom alt, bare puncher det inn og håper å rekke det senere. Derfor har noen fått et fradrag de egentlig ikke har krav på.

He he..javel. Men vi ringte ligningskontoret både på forhånd og når skatteoppgjøret kom i posten, og lurte på akkurat det der. Siden du sa det var galt,måtte vi jo si det til de også,slik at vi ikke fikk for noe vi ikke hadde krav på. De kikka på det og sa at det var riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...