Gå til innhold

Sykdom under attføring


Gjest Var syk noen dager

Anbefalte innlegg

Gjest Var syk noen dager

Hei!

Jeg har "attføringspenger under ventetid på arbeid". Er det da rett at arbeidskontoret trekker meg for dager jeg har vært syk? Jeg har jo ikke rett på annen ytelse de dagene jeg var syk. Så hvis jeg får influensa og blir syk i 2 uker får jeg ingen penger den tiden?? Hvor i loven står det at det er sånn?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Var syk noen dager

Du skal være aktiv arbeidssøker i venteperioden. Den tiden du er syk skal du ha rehabiliteringspenger.

Jeg fikk brev fra aetat om at de ville trekke meg for de tre dagene jeg var syk, men ingenting om rehabiliteringspenger, må jeg søke om dette selv?!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Jeg fikk brev fra aetat om at de ville trekke meg for de tre dagene jeg var syk, men ingenting om rehabiliteringspenger, må jeg søke om dette selv?!

Mvh

Ja, søk på trygdekontoret. Men jeg synes nå dette blir litt tunvindt for 3 dager, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Var syk noen dager

Ja, søk på trygdekontoret. Men jeg synes nå dette blir litt tunvindt for 3 dager, da...

Jeg gidder neppe det for 3 dager. Og jeg skjønner ikke hvorfor aetat bruker tid på å skrive masse papirer og sende rekommandert for 3 dager. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få "sykepenger" (rehab-penger) automatisk. For et slitsomt system!

Takk for svar i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...