Gå til innhold

falskhet og svik

Anbefalte innlegg

Hadde en drøm om ei som svikta meg for mange år siden. Ho bygde meg opp og raste meg ned etterpå. Fikk folk mot meg. Har ofte mareritt om henne.

Byggefeltet eg vokse opp på var falskt. Du var populær så lenge du følgde mønsteret.Var sterk og normal. I tidlig voksen alder fikk eg problem og alle som var mine såkalla venner svikta.

Så begynte eg på Høgskule og blei mobba. På en HØGSKULE. Skulle tru folk hadde meir vett, men neida. Her var det berre å fryse ut alt som var svakt.

Så blei eg skikkelig sjuk. Reiste tilbake til utganspunktet...til byggefeltet. Kan ikkje sei at det hjalp stort.

No bor eg i en by eg ikke har forhold til. Her er butikk og det nødvendigaste. Ellers lever eg mitt stille liv, men eg er lykkelig no. Det er det viktigaste......men av og til kjem dei falske vennene mine og hjemsøker meg i drømme....svikter meg på nytt...igjen og igjen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63491-falskhet-og-svik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verden er rå. Det er utrolig at VOKSNE folk kan få seg til å mobbe. Jeg er overbevist om at det er et utslag av deres usikkerhet og svakhet. Deres umodne og uutviklede måte å reagere på. Vi er da også usikre og svake, men vi kan heve oss over dem (hvis dét hjelper oss noe) ved å tenke at vi reagerer på en mye mer human og fredsfremmende måte. Nå blir jeg kanskje høytflyvende her, men er det ikke noe i det? Vår svakhet og usikkerhet benytter vi til selvutvikling, selvforståelse og til å hjelpe andre i samme situasjon så godt vi kan. Mobberne døyver svakheten ved å tråkke på andre, og få andre med seg på det samme. Hvem skaper splittelse, utrygghet og krig. Hvem skaper varme, trøst, trygghet og fred?

Voksne mobbere har jeg aldri forstått. Min bror har blitt mobbet hele sitt liv. Nå tror jeg han har det bra. Og han er 48. Det er utrolig.

Du er et fint menneske, Tsofia, jeg er glad du er her, du har hjulpet meg mye! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63491-falskhet-og-svik/#findComment-282656
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...