Gå til innhold

Kan oljesmøring forebygge revning ?


Catriona

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå 36+2 uker, og tankene mine kretser naturlig nok mer og mer rundt den ganske nært forestående kvinndomsprøven !! Jeg har hørt at det går an å forebygge den verste revningen dersom man smører skjeden og mellomkjøttet med olje de siste ukene før termin. Er dette å anbefale ? Hva slags olje er det snakk om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hørt at hvetekimolje eller mandelolje kan brukes til å forebygge revning. Smøres daglig (?) på mellomkjøttet (mellom skjedeåpning og endetarmsåpning. Har tenkt å kjøpe det selv nå (er i uke 31). Du bør vel begynne nå dersom det skal ha noen effekt.

Lykke til forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det finns olika meningar om att det skulle hjälpa att massera med olja. Det är dock helt ofarligt att pröva, så om du önskar att gjöra det, är det bara att pröva. De flesta naturoljor går säkert bra att pröva .Lycka till!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har hørt at hvetekimolje eller mandelolje kan brukes til å forebygge revning. Smøres daglig (?) på mellomkjøttet (mellom skjedeåpning og endetarmsåpning. Har tenkt å kjøpe det selv nå (er i uke 31). Du bør vel begynne nå dersom det skal ha noen effekt.

Lykke til forresten!

kobber-krem skal hjelpe kjempe bra.

Den får man kjøpt på apoteket, og den heter cuprum metallicum preparatium.

Noe i den duren...

Den trenger du bare å smøre deg med i to uker før termin ca.....

Jeg fikk den anbefalt av jordmor når jeg gikk med førstemann.

Har en tube liggende nå som jeg liksom skulle bruke, men har ikke kommet så langt ennda :-)

Lykke til.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...