Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest retvizan

Jeg har et par spørsmål til som jeg drister meg til å spørre - selv om du har skuffet litt i dine svar til nå.

Jeg har hørt at dem både driter og pisser under fart når dem sykler lange ritt. Hvordan tørker dem seg - og for ikke å snakke om, hvordan får dem vasket hendene etter dem har vært på do??

Så mange spørsmål, så lite svar.

Jeg mener bestemt at vi har hatt en runde på dette tidligere, men altså, piss & drit prosedyren er som følger:

Pissing:

1. De fleste stopper og pisser når feltet kjører i et rolig tempo. Av og til foretar de en kollektiv grøfteskvett, da står dem lina opp langs veien og vanner markblomstene.

2. Det hender også at de pisser rett fra sykkelen. Dette gjelder særlig ryttere som er i brudd, dvs de har stukket av fra hovedfeltet og ligger foran.

3. En annen variant er å kjøre fram i feltet, og gi tegn til de andre at man skal ha pissepause. Så stikker rytteren avgårde, får et lite forsprang, stopper og kvitter seg med overskuddet. Feltet tar ham som regel igjen mens han står der, men det går som regel greit å komme seg opp igjen.

4. Med tanke på hvor mye væske de heller i seg, så er det ikke mange gangene de må lette på trykket under en etappe. Kansje fra 0-2 ganger. De taper mye væske - og salter - gjennom svette, og man kan ofte se at reima på hjelmen og halslinningen på trøya er helt hvit av salt.

5. Driting:

Det er ikke ofte at rytterne driter under etappene. De har såpass kontroll på kroppen, at dette ikke er noe problem. Adrenalinnivået har sikkert noe å si også, fordøyelsessystemet går på lavgir når adrenalinnivået er høyt.

MEN, så er det alltid noen med mageproblemer da. De pleier å bruke samme metode som punkt 3. Det _hender_ dem ikke rekker grøfta, he he, har dessverre ikke sett eksempler på dette selv, og da får de jo drasse på møkka si fram til mål. ;-)

6. Vasking:

Pytt, pytt.

7. Tørking:

Etter pissepauser gjør de som alle andre mannfolk, rister litt på snabben og legger den pent på plass.

Når det gjelder driting, så har jeg ingen egne observasjoner, - Eurosport er så fordømt finfølende når det gjelder filming av disse interessante fenomena - men vil tro at div grastuster, blader o.l. gjør nytta.

No' mer vi lurer på? ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63505-retvizan/page/3/#findComment-280542
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

15

• Altman

6

• birdie

5

• Wulfi

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest retvizan

Vi reiser to stk. tur/ret Oslo/Lofoten for 3.300.- DET e jævla bellig. Finnes sikkert noe ok. fra en flyplass nær deg også.

Kan ikke bli før i august, må bli ferdig med TdF og deretter kompensere med ei være-sosial-sammen-med-familen-uke. Lurer på å bare ta fly én vei, går sikkert greit å ta bussen tilbake igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63505-retvizan/page/3/#findComment-280545
Del på andre sider

Jeg mener bestemt at vi har hatt en runde på dette tidligere, men altså, piss & drit prosedyren er som følger:

Pissing:

1. De fleste stopper og pisser når feltet kjører i et rolig tempo. Av og til foretar de en kollektiv grøfteskvett, da står dem lina opp langs veien og vanner markblomstene.

2. Det hender også at de pisser rett fra sykkelen. Dette gjelder særlig ryttere som er i brudd, dvs de har stukket av fra hovedfeltet og ligger foran.

3. En annen variant er å kjøre fram i feltet, og gi tegn til de andre at man skal ha pissepause. Så stikker rytteren avgårde, får et lite forsprang, stopper og kvitter seg med overskuddet. Feltet tar ham som regel igjen mens han står der, men det går som regel greit å komme seg opp igjen.

4. Med tanke på hvor mye væske de heller i seg, så er det ikke mange gangene de må lette på trykket under en etappe. Kansje fra 0-2 ganger. De taper mye væske - og salter - gjennom svette, og man kan ofte se at reima på hjelmen og halslinningen på trøya er helt hvit av salt.

5. Driting:

Det er ikke ofte at rytterne driter under etappene. De har såpass kontroll på kroppen, at dette ikke er noe problem. Adrenalinnivået har sikkert noe å si også, fordøyelsessystemet går på lavgir når adrenalinnivået er høyt.

MEN, så er det alltid noen med mageproblemer da. De pleier å bruke samme metode som punkt 3. Det _hender_ dem ikke rekker grøfta, he he, har dessverre ikke sett eksempler på dette selv, og da får de jo drasse på møkka si fram til mål. ;-)

6. Vasking:

Pytt, pytt.

7. Tørking:

Etter pissepauser gjør de som alle andre mannfolk, rister litt på snabben og legger den pent på plass.

Når det gjelder driting, så har jeg ingen egne observasjoner, - Eurosport er så fordømt finfølende når det gjelder filming av disse interessante fenomena - men vil tro at div grastuster, blader o.l. gjør nytta.

No' mer vi lurer på? ;-)

Du verden Retviz, jeg gir meg over :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63505-retvizan/page/3/#findComment-280604
Del på andre sider

Vart du imponert no? ;-)

Har sjekka opp flypriser, ikke så all verdens dyrt det, 974 kr t/r. Må være borte natta mellom fre/lør, (eller var det lør/søn?) men det skulle ikke være noe problem.

Veldig imponert :)

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men det hørtes da veldig levelig ut? Er ikke det bortimot togpriser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63505-retvizan/page/3/#findComment-280614
Del på andre sider

Gjest retvizan

Veldig imponert :)

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men det hørtes da veldig levelig ut? Er ikke det bortimot togpriser?

Bor i Haugesund, og da vi ikke har jernbane her, så er det begrensa hvor mye jeg har satt meg inn i togpriser. Men 974 kr for flytur er i høyeste grad akseptabelt. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63505-retvizan/page/3/#findComment-280620
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...