Gjest mammaen til Tonje Skrevet 13. juli 2002 Del Skrevet 13. juli 2002 Vi fikk for noen uker siden konstatert at vår sønn er allergisk mot gress og husstøv. Han har ikke hatt de symtomene det jeg vanligvis forbinder med allergi som rennende nese og øyne. Det sitter i brystet på ham, slik at han hoster og hoster. Han har fått Zyrtec og en astma medisin og har blitt noe bedre. Men det jeg lurer på nå er om vi burde sjekke vår 2 åring? For ca fire uker siden var hun var sur og grinete, hadde masse snue og røde øyne, de målte feberen på henne hver dag den uken i barnehagen fordi hun var så slapp (uten at hun hadde feber).Så reiste vi på ferie, første ferieuken var hun fremdeles sutrete og rennende fra nesen, men andre uken var hun helt fin. Nå har vi vært hjemme i en uke og hun er igjen plaget av rennende nese og tåler svært lite før hun tar til å sutre. Vi bor på sørvestlandet og gresspollen spredningen er jo kraftig her ennå, så jeg lurer på om det kan være en allergisk reaksjon hun også har. Vi har jo flytende Zyrtec i huset og jeg er svært fristet til å prøve å gi dette til henne også, men jeg bør vel kanskje kontakte en lege først..? Hadde tenkt å ta henne til legen når vi kom hjem fra ferie, men da var hun jo fin, så vi slo det fra oss og regnet med det var en forkjølelse hun hadde fått, men er jo usikker igjen nå. Er det en enkel måte å få konstatert allergi på uten å måtte tappe disse reagensrørene med blod? Ser for meg det marerittet!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63520-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.