Gå til innhold

Førstegangstjeneste i marinen.


Gjest poffe

Anbefalte innlegg

Gjest poffe

Jeg lurer på noen ting:

Hva ska jeg ha med av klær?

Vi skal vel trene en del så joggesko og treningsklær må vi vel ta med selv???

Kan vi ta med en vanlig bag med klær eller er det noen begrensninger...

Får vi ønske hvem vi skal ligge på rom med?

Vi skal møte i Nørrønnahallen i Bergen...hvor er det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Jeg har tjenestegjort i Luftforsvaret, men regner med at rutinene er det samme.

Nei - du trenger ikke ha med idrettstøy. Alt dette pluss joggesko får du utlevert. Er du derimot seriøs på idrett bør du ta med noen skikkelig joggesko, da forsvarets sine er helt håpløse. (ingen demping osv.) Disse skoen er forøvrig nye og du får dem etter du har dimma.

Du kan ha med deg så mye stæsj du vil på rekrutten, men husk at du skal bære alt. Jeg vil anfale å ta med et par sivile skift pluss undertøy. Du får noen boksere eller pansertruser (nye seff.) men maks 3 stk. Kjipt å vaske klær flere ganger i uka. Hva du bruker under uniformen betyr selvsagt ingenting.

Når det gjelder romplassering så blir dette fordelt av befalet. Noen steder havner de som skal drive med samme type tjeneste på samme rom, andre steder går det alfabetisk. Regn med 6-mannsrom på rekrutten og 2-3 siden.

Hilsen en som dimmer om 13 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i innkallingen hva du skal ha med. Treningsklær og joggesko er greit. Ta med en bag. Plassen begrenser hva du kan ha med. Alt du har, inkl. militært utstyr skal få plass i et lite skap.

Du får ikke velge hvem du skal ligge på rom med.

Se også mil.no hvor du trykker på Verneplikt for å finne stoff.

http://www.mil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...