Gå til innhold

Rettigheter i arbeidslivet


Gjest Siljaa

Anbefalte innlegg

Gjest Siljaa

Jeg jobber som sevitør/bartender. Jeg begynte i august i fjor og har enda ikke fått noen arbeidskontrakt! Jeg har ingen faste arbeidstider. Arbeidsgiveren min pleier å ringe i begynnelsen av måneden og så avtaler vi nærmere når jeg skal jobbe. Tilsammen blir det ca 70 timer i måneden. Det som irriterer meg er at jeg ikke føler jeg har noen som helst rettigheter i denne jobben. Har jeg det uten arbeidskontrakt? En dag jeg kom på jobb fikk jeg feks beskjed om at han ikke trengte meg på jobb allikevel. Han hadde prøvd å ringe meg. (En gang) Jeg bor 2 mil med buss fra jobben, så det var temmelig irriterende kan du si, særlig da turen fram og tilbake tar ca 2 timer! En dag jobbet jeg hver dag i 2 uker (inkludert søndagene) Da jeg ble syk den ene dagen var det ikke snakk om sykepenger. Har jeg ikke krav på det? Håper det er noen som har greie på dette her og som vil gi meg noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du trenger en en kontrakt, med underskrifter. Den delen er nok det enkleste.

Kontrakt kan du få hjelp til gjennom fagforening.

Så kan det være en idé å organisere seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...