Gå til innhold

Kaste-systemet


Altman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer nok at Pakistan også har kaste-systemet. Det er en tradisjon som henger igjen fra tiden før Pakistan ble egen stat, og er vel kanskje mer kulturbetinget enn religionsbetinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til forholdene i Pakistan, men vet at i Nepal er kastesystemet fremdeles sterkt og viktig blant hinduer. De lever etter kastereglene til daglig, og yrker er bl.a. delt inn etter kaste.

Det er mulig kastesystemet følger hinduismen, slik at du også finner det i India og Pakistan, men jeg er som sagt ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å si "Selvfølgelig har de det", men det jeg mente, var at jeg iallefall "alltid" har visst at de har det.

Det er like alvorlig for en pakistaner som f.eks. en inder å gifte seg innen sin egen kaste. Aldri nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...