Gå til innhold

dagen jeg trodde aldri ville komme!

Anbefalte innlegg

men så kom den allikevel...!

er hjemme igjen etter to ukers ferie. har nettopp vært på stevne i kristiansand. har hatt det overmåte bra! :o)

det har ikke gått EN ENESTE dag, de siste 8 åra, hvor jeg ikke har kjent på skammen, skyldfølelsen, sinnet, frustrasjonen, sorgen... kan fortsette i det uendelige...!

føler jeg ikke har gjort annet enn å prate, men kommer liksom ingen vei.

men så på dette stevnet møtte jeg igjen ei jeg kjenner. ei psykolog-dame som har hjulpet meg sinnsykt mye disse to åra jeg har kjent henne.

jeg har hatt anoreksia ihele denne lange 8-års perioden, men det har aldri vært så ille som det har vært de siste 4-5 månedene. jeg fikk liksom to ferieukene på å skjerpe meg, hvis ikke skulle jeg bli innlagt.

(spandable leger...?!?) :o)

men så vettu... så skjedde det utrolige! :o)

psykolog-bekjenten spurte meg om hun kunne fikse et en-gangs-møte med ei dame som jobber på ett eller annet krisesenter eller no stæsj i kristiansand, og jeg sa ja. ikke fordi jeg ville, for det ville jeg egentlig ikke, men jeg har liksom bare lært meg å nikke og si ja... :o)

vi fant et ledig "samtale-telt" og begynte blind-daten(!). jeg pratet om anoreksiaen, men det var akkurat som om hun ikke helt brydde seg om det.

plutselig begynte hun å spørre hvorfor jeg sultet meg. jeg svarte bare kort at jeg har blitt voldtatt og misbrukt, og fortsatte å prate om anoreksiaen.

plutselig spurte hun om jeg kunne fortelle om en spesiell episode hvor stebroren min hadde kommet inn på rommet mitt og voldtatt meg. jeg svarte bare: "det er for sykt til å prate om. vil ikke prate om det". fakta var vel at jeg ikke orket å prate om det, for hun forsto jo ikke hvordan jeg hadde det!! ingen forstår!! alle psykologer og veiledere tror de har så mye peiling. ble bare mer deprimert.

plutselig sier hun: "jo, jeg forstår deg. jeg har selv sitti i den stolen og kjent skammen og skyldfølelsen."

da liksom rant det ut av meg. hele storyen. ple helt pumpa. satte ord på ting jeg ikke hadde satt ord på før. og jeg visste at hun faktisk forsto meg. og det var godt.

og nå kommer det det: O'STORE DET: pluselig kjente jeg en helt syk fred inni meg. en tilgivende ...ehh...kan jeg kalle det "kraft"??? vet ikke, men ett eller annet var det. jeg liksom bare tilga stebroren min alt.

jeg bestemte meg for at jeg skulle leve og at han ikke skal få ødelegge meg. og etter en og en halv time med aktiv hulking, satt jeg der. helt grønnsak fra topp til tå med en helt syk følelse av fred inni meg. og nå har jeg hatt to hele dager hvor jeg ikke har hatt så mye som en liten tanke av skyld, sinne, skam, frustrasjon... you name it! kjenner bare glede inni meg!

HØR... det kommer mer: :o)

tenkte "hmm... nå kunne det vel være godt med mat...?!" tok med meg ei venninne (som har bulimi). dro på egon(!) og spiste bare mat som vi eller ALDRI klarer å spise.

tok hverandre i hånda: jeg skulle spise. hun skulle ikke kaste opp :o))

angra ikke engang! :o)

har spist helt normalt i to dager. spiser akkurat det jeg har lyst på og tenker ikke over det en gang. tidligere i dag stoppet jeg opp og tenkte: "hey, er ikke jeg anorektiker? bør ikke jeg da legge bort den brødskiva som jeg ikke helt bør ha lyst på siden jeg sånn normalt sett er en innbarka anorektiker???" men bare rista på hodet og spiste videre med god samvittighet.

helt sykt!!!

og nå har jeg akkurat vært hjemme hos mamma og spist middag. der var jo selvfølgelig stebroren min også. men for første gang på 8 år hølte jeg ikke annet enn synd på han.

jeg kjenner faktisk ekte glede. og det er det lenge siden jeg har kjent på!

måtte det vare lenge, lenge!!!

håper ALLE får oppleve den samme følelsen som jeg har fått kjenne på. og om alt det negative skal komme igjen for fullt i morgen, skal jeg fortsatt smile.for jeg har hatt de to beste dagen i mitt liv. og om livet mitt en dag kan bli sånn, er det vært å kjempe, sloss og rote i gamle minner. da har jeg noe å se fram til!

en overmåte stor klem til dere alle!

jeg vet nå med sikkerhet at vi alle skal komme oss ut av dette helvete vi lever i. vi fortjener så mye bedre og vi skal få det!

ikke gi opp!

vent til dere få kjenne denne følelsen som jeg kjenner nå, så kan vi heller snakke om å gi opp! :o)

stor klem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63637-dagen-jeg-trodde-aldri-ville-komme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å det var så godt å høre dette.. det betyr at det går an.. Jeg holder selv på og leser en bok nå om noen som har klart å komme seg igjennom det vonde og grusomme som har skjedd.. det gir meg håp om også å klare det...

Hvilket stevne var du på forresten?? ble litt nyskjerrig...

Ønsker deg masse lykke til!!!!!!

Stå på....

Klemz i klemz

Å det var så godt å høre dette.. det betyr at det går an.. Jeg holder selv på og leser en bok nå om noen som har klart å komme seg igjennom det vonde og grusomme som har skjedd.. det gir meg håp om også å klare det...

Hvilket stevne var du på forresten?? ble litt nyskjerrig...

Ønsker deg masse lykke til!!!!!!

Stå på....

Klemz i klemz

takk for klem! :o)

har vært på OASE i kristiansand. Norges største kristenstevne.

er litt sånn kristen av meg.. :o)

det var så utrolig godt å være der. hadde hele tiden folk jeg kunne grine hos, uansett tidspunkt.

og nå er jeg bare glad. går og gliser. har gjort det i hele dag. :o)

god sommer til deg!

Annonse

det var så utrolig godt å være der. hadde hele tiden folk jeg kunne grine hos, uansett tidspunkt.

god sommer til deg!

Er bare så glad på dine veiner altså... Jeg lurte på om det var Oase du hadde vært på : )

Er jo kjempe bra at du har klart å komme videre.. Og jeg tror at det hjelper mye at du har troen... Er litt kristen av meg jeg oxo da : )

Har foresten kjøpt en veldig bra bok nå. eller to ... de heter Aldri mer et offer og Et fullverdig liv.. tror det var det... Det er prokla media som har gitt de ut.. Tror at du vil få mye ut av å lese disse... Handler om mennesker som har opplevd overgrep.

Du kan godt få låne de av meg når du kommer til Haugesund... : ) hadde vært koslig å kanskje fått litt kontakt??? hvis du har lyst til d da...??

Hva skal du foresten gjøre i når du flytter hit?

Sender masse klemmer til deg jeg : )

Er bare så glad på dine veiner altså... Jeg lurte på om det var Oase du hadde vært på : )

Er jo kjempe bra at du har klart å komme videre.. Og jeg tror at det hjelper mye at du har troen... Er litt kristen av meg jeg oxo da : )

Har foresten kjøpt en veldig bra bok nå. eller to ... de heter Aldri mer et offer og Et fullverdig liv.. tror det var det... Det er prokla media som har gitt de ut.. Tror at du vil få mye ut av å lese disse... Handler om mennesker som har opplevd overgrep.

Du kan godt få låne de av meg når du kommer til Haugesund... : ) hadde vært koslig å kanskje fått litt kontakt??? hvis du har lyst til d da...??

Hva skal du foresten gjøre i når du flytter hit?

Sender masse klemmer til deg jeg : )

hei, mymya!

JA! JA! JA! JA! JA! JA!

vil mer enn gjerne møte deg og bli kjent med deg. :o)

nå sitter jeg her foran dataen og storgliser *S* kan du se det?? nå gjorde du meg glad! takk!

kommer med flyttelasset den 13.august. :o)

ja, var på oase. det var så utrolig godt å være der. helt fantastisk!

lyst til å sende meg en mail?

adressa mi er jo ganske avslørende... *s*

[email protected]

stor klem fra agapetos

gnaffel-laffel

god sommer til deg!

Hei hei....blander meg litt inn i tråden, jeg. Tenkte nok det var OASE du var på, jah. Kjempe fint dette du har opplevd. Helt fantastisk. Åssen går det med deg nå?

Klemser fra

Hei hei....blander meg litt inn i tråden, jeg. Tenkte nok det var OASE du var på, jah. Kjempe fint dette du har opplevd. Helt fantastisk. Åssen går det med deg nå?

Klemser fra

heia, gnaffel-laffel! :o)

fancy nick må jeg si..

har det fortsatt fint. har ikke helt landa etter oase. lander nok ikke heller før jeg drar tilbake til sørlandet, grimstad, for å få med meg enda litt stevneliv: liv&vekst. :o)

vært på oase du og?

klem fra susanne som faktisk har det merksnodig bra om dagen. :o)

gnaffel-laffel

heia, gnaffel-laffel! :o)

fancy nick må jeg si..

har det fortsatt fint. har ikke helt landa etter oase. lander nok ikke heller før jeg drar tilbake til sørlandet, grimstad, for å få med meg enda litt stevneliv: liv&vekst. :o)

vært på oase du og?

klem fra susanne som faktisk har det merksnodig bra om dagen. :o)

Japp..skikkelig faancy nick :o))

Jeg var ikke på OASE selv, men bor i Kr.sand og har mange venner som har vært der. Kjempe fint at det fortsatt går bra med deg :o) Og god tur til Grimstad!

Klemser fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...