Gå til innhold

forandre ikoner?


fryd1365380312

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fryd1365380312

Det som er snarveier:

Høyreklikk/egenskaper/endre ikon

okay.. jeg fant dem, men er det mulig og lage sine egne ikoner? og bytte dem ut med de som allerede eksisterer? Takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. jeg fant dem, men er det mulig og lage sine egne ikoner? og bytte dem ut med de som allerede eksisterer? Takk for hjelpen:)

Ja, det finnes programmer du kan lage iconer med. Søk f.eks på www.zdnet.com/downloads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. jeg fant dem, men er det mulig og lage sine egne ikoner? og bytte dem ut med de som allerede eksisterer? Takk for hjelpen:)

Ja, såvidt jeg husker lager man et lite bilde og lagrer som bmp, eller kanskje det var .ico format.

Så henter du det fram via høyreklikk/endre ikon osv.

Jeg _tror_ ikke det er lurt å endre på alle typer ikoner, f.eks ikke de for system-mapper.

Men spør deg for litt mer først, du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryd1365380312

Ja, såvidt jeg husker lager man et lite bilde og lagrer som bmp, eller kanskje det var .ico format.

Så henter du det fram via høyreklikk/endre ikon osv.

Jeg _tror_ ikke det er lurt å endre på alle typer ikoner, f.eks ikke de for system-mapper.

Men spør deg for litt mer først, du :-)

takk for hjelpen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChiengMai

okay.. jeg fant dem, men er det mulig og lage sine egne ikoner? og bytte dem ut med de som allerede eksisterer? Takk for hjelpen:)

Jeg bruker et søtt lite program som heter Microangelo (http://www.impactsoftware.com). Det kan du bruke til å lage både ikoner og pekere med.

Jeg bruker Microangelo også når jeg skal forandre/bytte ikoner. Du kan bytte alle ikoner uten at det medfører problemer, også systemikoner. Versjon 5.5 har support for WinXP-ikoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryd1365380312

Jeg bruker et søtt lite program som heter Microangelo (http://www.impactsoftware.com). Det kan du bruke til å lage både ikoner og pekere med.

Jeg bruker Microangelo også når jeg skal forandre/bytte ikoner. Du kan bytte alle ikoner uten at det medfører problemer, også systemikoner. Versjon 5.5 har support for WinXP-ikoner også.

Tusen takk for svar.. jeg skal prøve det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...