Gå til innhold

Uhøflig å legge på istedet for å legge igjen beskjed..?


Gjest vendi

Anbefalte innlegg

Gjest vendi

Er det uhøflig å legge på røret istedet for å legge igjen beskjed på svareren? Den jeg ringer til ser jo at jeg har ringt.. Men får liksom ikke til å legge igjen noen vettug beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest legg på før pipet

Det er uhøflig (eller ihvertfall veldig irritasjonsskapende) å høre ferdig hele beskjeden og vente på pipet for så å legge på.

Enten får man legge på før pipetonen, da registreres det ikke som en beskjed, eller så får man si "hei det er Nina, ville bare si hei, ringer heller senere" eller noe sånn..

Stort sett er det bare bestemor eller noen i hennes generasjon som hører ferdig hele beskjeden og pipetonen for så å legge på uten å si noe, heldigvis er de fleste andre kjappere til å slenge på røret hvis de ikke vil si noe.

Har man ISDN eller "se hvem som ringer" osv ser man jo hvem det er som har lagt på, men uansett er det kjedelig å måtte sette på / ringe opp svareren bare for å høre et klikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest østfold

Det velger du jo selv. Det er ikke alle som liker å snakke inn på telefonsvarer. Jeg synes ikke det er uhøflig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er uhøflig (eller ihvertfall veldig irritasjonsskapende) å høre ferdig hele beskjeden og vente på pipet for så å legge på.

Enten får man legge på før pipetonen, da registreres det ikke som en beskjed, eller så får man si "hei det er Nina, ville bare si hei, ringer heller senere" eller noe sånn..

Stort sett er det bare bestemor eller noen i hennes generasjon som hører ferdig hele beskjeden og pipetonen for så å legge på uten å si noe, heldigvis er de fleste andre kjappere til å slenge på røret hvis de ikke vil si noe.

Har man ISDN eller "se hvem som ringer" osv ser man jo hvem det er som har lagt på, men uansett er det kjedelig å måtte sette på / ringe opp svareren bare for å høre et klikk.

...sitter du da og ergrer deg i flere dager, eller vil du fortsatt ha kontakt med de gamle damene som gjør sånt? Jeg mener - blir du uvenner med dem og henger dem ut med annonse i avisene og slikt? :-)

Skjønner ikke at det går an å bli irritert på ANDRES telefonvaner, selv blir jeg mest iritert på mine egne *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest legg på..

...sitter du da og ergrer deg i flere dager, eller vil du fortsatt ha kontakt med de gamle damene som gjør sånt? Jeg mener - blir du uvenner med dem og henger dem ut med annonse i avisene og slikt? :-)

Skjønner ikke at det går an å bli irritert på ANDRES telefonvaner, selv blir jeg mest iritert på mine egne *s*

Jeg blir ikke irritert på de gamle damene ;-), men yngre mennesker som ikke forstår hvordan telefonsvareren fungerer blir nok satt litt i bås sammen med grandtantene, ihvertfall når det gjelder "teknologisk-intellektuelt" sett..

Men det lever sikkert både de og jeg greit med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bli irritert over, hver enkel må selv avgjøre om de vil legge igjen en beskjed eller ikke.

Jeg velger ut fra hvor viktig det er om jeg vil legge igjen en beskjed eller ikke.

Hadde i alle fall ikke likt at vedkommende jeg ringte skulle bli sur på meg fordi jeg ikke la igjen en beskjed. Da skulle det mye til for at jeg ringte dit noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, det er slett ikkje uhøflig. men da må man jo regne med at den man ringte til ikkje ringer opp igjen. eg pleier iallfall sjelden å ringe opp igjen dersom det ikkje blir lagt igjen beskjed, for da regner eg med at det ikkje var viktig, og at den andre ringer meg igjen seinere om det var noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser at folk har ringt, og ikke har lagt igjen beskjed, så venter jeg at de ringer tilbake en gang hvis det er viktig..

Legger de igjen beskjed og ber deg ringe eller hva det gjelder, så ringer jeg tilbake.

Det er jo en grunn til at vi har svarer, og så er det ikke alle som kan se at noen har ringt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, det er slett ikkje uhøflig. men da må man jo regne med at den man ringte til ikkje ringer opp igjen. eg pleier iallfall sjelden å ringe opp igjen dersom det ikkje blir lagt igjen beskjed, for da regner eg med at det ikkje var viktig, og at den andre ringer meg igjen seinere om det var noko.

*host*

Du ringer ikke tilbake _selv_ om man legger igjen beskjed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...