Gå til innhold

Hva er høflig respons på...?


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

Gjest glimmer

Vi har nylig flyttet inn i ny leilighet og trives godt her. Husverten er utrolig hyggelig, han sier i fra om de skal ha mange mennesker på besøk en kveld og er generelt veldig hjelpsom og høflig. Det virker om han mente det han sa før vi flyttet inn: "Jeg vil at vi skal ha et godt forhold, ikke bare være på hils".

Men i går ble jeg litt overrasket, da han kom innom med en kake til oss. Jeg takket og bukket og alt det der, men forventes det nå at vi gjør noe slikt igjen? Jeg er jo oppvokst på Østlandet, her holder man da en viss avstand, så jeg vet ikke helt hva som er skikk og bruk i dette tilfellet :P

Vi snakket om å invitere han og konen på middag når vi har fått ryddet ut alt. Er det en god idè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

Ja, det synes jeg! I hvert fall hvis dere synes han er kosleig og dere ønsker et "forhold" utenom på hils. Hvis dere ikke ønsker denne okntakten og litt mer privatliv er det ikke så lurt..

Men de setter sikkert pris på å bli bedt på kaffe og kake ellr middag.. Hadde gått for kaffe og kake jeg da... Men da må dere regne med å ha denne kontakten med utleier framover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Kaffe og kake var ingen dum idè. Nå er det ikke slik at vi nødvendigvis ønsker nær kontakt med husverten, men da vi flyttet inn var vi klar over at det ville bli slik. Han valgte oss, selv om vi kunne betale litt mindre leie enn de andre kandidatene, nettopp fordi han syntes det var viktig med noen han fikk god kontakt med.

Tror vi inviterer på kaffe og kake til helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...