Gå til innhold

Hoster og harker :-(


Cavatina

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hanglet i fire uker! Første uka: sår hals, hovne lymfekjertler på begge sider samtidig, hodepine og feber.

Andre uka: Frisk de første dagene. Deretter sår hals og hovne lymfekjertler, først på høyre side og deretter venstre side av halsen. Ingen feber og ingen hodepine.

Tredje uka: Frisk de første dagene. Deretter feber, tett nese og slimhoste. Fikk antibiotika av lege.

Nå fjerde uka: Ingen feber og ikke så tett nese, men masse gørr i halsen og hosteanfall fra brystkassa så kratftige at jeg brekker meg. Blir verre hver gang jeg setter meg til pc'n.

Jeg passer på å drikke mye og holder meg til antobiotikakuren slik legen sa.

Bare lurer på om dette er fra samme virus/sykdom, eller om jeg kan ha blitt smittet i forskjellige omganger iom. at jeg har følt meg frisk noen dager innimellom?

Uansett er det noe dritt å ha feber og hoste om sommeren! Klarer ikke å sove i sengen fordi jeg hoster verre når jeg ligger, har forsøkt å sove i stresslessen de siste to ukene, men får sove bare et par timer hver natt. Noe av problemet er at selv om jeg bruker fotskammelen, får jeg ikke bena høyt nok opp og jeg greier dermed ikke få ned ødemhevelsene særlig rundt anklene. Dette igjen fører til at jeg ikke får på meg sko på dagtid. :-(

Hadde tenkt å benytte ukene jeg er alene i huset til å rydde litt ekstra, sette opp noen hyller og ta en skikkelig storvask. Men det har jeg jo ikke orket.

Flere som "nyter" sommeren med forkjølelse og annet virusherk innabords?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg vil tippe det er samme virus som du fremdeles sloss med. (Hvis du hadde vært en datafil hadde vi nok satt deg i karantene, eller trykket på "Delete"! ;-) )

Vil råde deg til ikke å forsøke noen storvask-prosjekter til noen dager etter at du er frisk. Slikt herk har en tendens til å komme tilbake hvis man ikke tar det på alvor.

God bedring, ihvertfall!

(Iler og oppdaterer anti-virus programmet mitt! ;-) )

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke forkjøla eller noe sånt, men jeg har til tider ganske mye kløe i øynene, i ganen, nyser litt, snørrer litt i perioder, osv.

Forbanna pollen, men det er heldigvis ikke hele tiden. Bare en dag nå og da, og medisinene funker helt greit.

Jeg er heldigvis ikke av de som er hardest rammet, men det har hendt jeg har irritert meg stort over kløe i øynene når jeg f.eks. har grillet. Da er det jo ofte gress overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke forkjøla eller noe sånt, men jeg har til tider ganske mye kløe i øynene, i ganen, nyser litt, snørrer litt i perioder, osv.

Forbanna pollen, men det er heldigvis ikke hele tiden. Bare en dag nå og da, og medisinene funker helt greit.

Jeg er heldigvis ikke av de som er hardest rammet, men det har hendt jeg har irritert meg stort over kløe i øynene når jeg f.eks. har grillet. Da er det jo ofte gress overalt...

Du må ikke grille på gresset, SierDuDet! Det kan ta fyr!

Sier ihvertfall min brannmannkamerat :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke grille på gresset, SierDuDet! Det kan ta fyr!

Sier ihvertfall min brannmannkamerat :o)

Da må du lære din brannmannkamerat at grønt gress ikke tar fyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du lære din brannmannkamerat at grønt gress ikke tar fyr :)

Hehe, han er helt hysterisk, og grillpartyene blir aldri de samme igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått til legen og sjekket om det var kikhoste. Hadde det selv for 2 år siden. Det begynte da som en halsbetennelse, for så å gå over til hosteanfall da jeg var ferdig med antibiotikakuren. Ingenting hjalp på hosten, heller ikke hostemiksturer. Sjekk nå og så kan du i tilfelle få medisiner som forkorter forløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...