Gå til innhold

Jeg blir sprø av å vente på at katta mi skal føde!!!


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Skulle nesten tro det var jeg som var fødeklar, men det er nok bare katta mi. Nå har hun vært synlig gravid iallefall i fire uker. Den siste uka har hun sett omtrent sprekkferdig ut.... Kan ikke noen fortelle meg at jeg snart får den ære å bli "mormor" ;o)

Noen som har synske evner her? Når kommer katta mi til å føde?????

Hilsen den vordende "mormor",

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen da gamlekatta mi skulle føde, ble hun litt sånn surrete med hensyn til hva hun ville. Hun satt foran terrassedøren og skulle ut. Jeg åpnet, og slapp henne ut. Så gikk hun noen skritt, før hun snudd og krafset på døra og skulle inn igjen..Sånn holdt hun på et par ganger.

Samme dagen ble hun også veldig "huslig", og gikk rundt og lot som hun grov litt her og der i sofahjørner og andre kroker der det kunne passe å lage et "reir". La seg ned og reiste seg opp igjen, trasket videre for å finne en bedre plass.

Den beste plassen ble fanget mitt. Der grov hun en stund, og skulle legge seg under det ene låret mitt!

Jeg skjønte hva som var i gjære, for jeg hadde holdt tellingen fra hun hadde løpetid (63 dagers graviditet for katter). Så jeg viste henne kassen med myke håndklær og flanell (avispapir i bunnen) som jeg hadde laget i stand. Den godtok hun ikke før jeg la meg ned ved siden av. Da trådte hun opp i boksen og satte i gang med rier og det hele. Tre stykker kom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Dagen da gamlekatta mi skulle føde, ble hun litt sånn surrete med hensyn til hva hun ville. Hun satt foran terrassedøren og skulle ut. Jeg åpnet, og slapp henne ut. Så gikk hun noen skritt, før hun snudd og krafset på døra og skulle inn igjen..Sånn holdt hun på et par ganger.

Samme dagen ble hun også veldig "huslig", og gikk rundt og lot som hun grov litt her og der i sofahjørner og andre kroker der det kunne passe å lage et "reir". La seg ned og reiste seg opp igjen, trasket videre for å finne en bedre plass.

Den beste plassen ble fanget mitt. Der grov hun en stund, og skulle legge seg under det ene låret mitt!

Jeg skjønte hva som var i gjære, for jeg hadde holdt tellingen fra hun hadde løpetid (63 dagers graviditet for katter). Så jeg viste henne kassen med myke håndklær og flanell (avispapir i bunnen) som jeg hadde laget i stand. Den godtok hun ikke før jeg la meg ned ved siden av. Da trådte hun opp i boksen og satte i gang med rier og det hele. Tre stykker kom det.

Godt katta ikke fødte i fanget ditt da ;-)

Jeg aner ikke når katta mi hadde løpetid. Tror ikke jeg merka noe til den i det hele tatt....så når hun ble gravid er ikke lett å si...

I kveld har hun gått ut og inn hele tiden. Ser ikke ut som hun klarer å bestemme seg helt for hva hun vil.

Imorgen tidlig får jeg vel legge meg ved siden av kurven til "Ronja" for å se om hun klarer å føde på kommando ;-)

Det morsomme er at vi tydelig kan se og kjenne bevegelser fra kattungene i magen hennes. Spennende greier gitt ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har hun født enda?

Da min Ronja skulle ha kattunger gjikk jeg EN uke og var klar som jordmor.

Et triks for å få vite om fødselen er snart igang er å kjenne bakerst på rompa oppe ved hoftene, om området der er utvidet, da er fødselen snart igang, større aktivitet i magen er også et sikkert tegn!

Ønsker deg lykke til, som regel er det naturens gang, og moren trenger ingen hos seg, jeg ble nesten avist av Ronja når den føste ungen kom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei har hun født enda?

Da min Ronja skulle ha kattunger gjikk jeg EN uke og var klar som jordmor.

Et triks for å få vite om fødselen er snart igang er å kjenne bakerst på rompa oppe ved hoftene, om området der er utvidet, da er fødselen snart igang, større aktivitet i magen er også et sikkert tegn!

Ønsker deg lykke til, som regel er det naturens gang, og moren trenger ingen hos seg, jeg ble nesten avist av Ronja når den føste ungen kom:)

Takk for tips! Akkurat nå er Ronja'n min ute og lufter seg, men når hun kommer inn igjen skal jeg forsøke å kjenne etter...

Katta vil helst være sammen med meg hele tiden. Har visst skjønt at det er jeg som er sjefen i familien *s*

Gubben er ikke særlig glad i katter, men merkelig nok har han blitt helt tussete nå som hun er høygravid. Ronja får til og med lov å ligge i kurven sin på soverommet vårt om natta. Det var helt bannlyst før ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...