Gå til innhold

Hvordan i all verden blir jeg kvitt kamel(?)-lukta????


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

I Spania kjøpte jeg to puffer (laget av kamelskinn?) på et marked. Det er plent umulig å ha puffene innendørs da det _stinker_ kamel(?)-lukt!!!

Puffene har stått ute i over en uke. Jeg har også brukt impregneringsspray som kanskje hjalp _noe_.

Hva i all verden gjør jeg? Puffene er kjempefine, og jeg vil ha dem inne *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørkenvandreren

Fikk to tilsvarende - fra Marokko. Luktet som f.... i utgangspunktet, hvilket steg til helt for jæ... hvis det kom vann på de.

Har ikke forsøkt å behandle de, og idag kan man kun ane en eksotisk duft når man stikker nesa bort'i. Det tok vel en 3-4 år å komme ned på det nivået.... Lykke til. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Fikk to tilsvarende - fra Marokko. Luktet som f.... i utgangspunktet, hvilket steg til helt for jæ... hvis det kom vann på de.

Har ikke forsøkt å behandle de, og idag kan man kun ane en eksotisk duft når man stikker nesa bort'i. Det tok vel en 3-4 år å komme ned på det nivået.... Lykke til. *s*

Tre-fire år!!!! Helledussan!!!

Hadde du puffene innendørs før de tre-fire åra var gått også? Merka du noe til at du fikk færre besøkende f.eks. ;o)

Sukk - Akkurat nå skulle jeg gjerne ha vært en tålmodig sjel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har du prøvd X-it? Eller hva den heter, den sprayen som fjerner lukt fra tekstiler. Du finner den i kolonialen.

Det har jeg ikke tenkt på....Kjøper X-it imorgen!

Tusen takk for tipset :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alven

Det har jeg ikke tenkt på....Kjøper X-it imorgen!

Tusen takk for tipset :o)

Tror du skal være litt forsiktig med X-it. Skinn tåler lite, og du kan ende opp med prikkete puff.

Lufting tror jeg er tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Tror du skal være litt forsiktig med X-it. Skinn tåler lite, og du kan ende opp med prikkete puff.

Lufting tror jeg er tingen.

Okei... Puffene står kontinuerlig til lufting, men vet ikke om jeg gidder å vente i årevis på at de skal bli luktfrie ;o)

Har nå sprayet med noe tilsvarende4 som X-it - Fre.. et eller annet. Sprayet kun innvendig og en liten sprut på skinnet under puffen, for å sjekke om skinnet tåler det... I tillegg har jeg satt en skål eddik inni hver puff. Eddik skal jo kunne trekke til seg vond lukt. Sånn har det stått i natt, så nå gjenstår det å se om "kuren" har funka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...