Gjest Nullemor Skrevet 16. juli 2002 Skrevet 16. juli 2002 Må ha time med en sykepleier dersom jeg vil ha opplæring før august..alle legene er på ferie. Er vant til å sette sprøyter, trekke opp, blande, ta ut luft osv. Lurer bare på hvordan jeg setter de i muskelen. Settes den i låret?Høyt oppe på låret på baksiden? Hvilken nål bruker jeg, den grønne? (lang og tykk nål, den jeg bruker å blande profasien med..) Fint hvis noen kan. Jeg vil heller sette progesteronsprøyter enn å drive med de forferdelige progestan-kulene 3 ganger om dagen..må jo ligge halve døgnet*s* 0 Siter
Gjest Uglemor Skrevet 16. juli 2002 Skrevet 16. juli 2002 Intramuskulære sprøyter settes i en stor muskel, vanligvis i setemuskelen eller i låret. Skulle jeg satt sprøyten selv ville jeg valgt låret, det blir enklest. (Det er viktig å passe på å sette den i utsiden av låret for å unngå å treffe isjasnerven!) Man bruker grønn nål, og setter sprøyten rett inn i muskelen, ikke på skrå. Før stemplet trykkes inn må du aspirere litt for å sjekke at du ikke har truffet en åre. Kan du ikke få noen til å vise deg hvordan du gjør det første gangen? Det ville jeg gjort i hvertfall! 0 Siter
Gjest Nullemor Skrevet 16. juli 2002 Skrevet 16. juli 2002 Intramuskulære sprøyter settes i en stor muskel, vanligvis i setemuskelen eller i låret. Skulle jeg satt sprøyten selv ville jeg valgt låret, det blir enklest. (Det er viktig å passe på å sette den i utsiden av låret for å unngå å treffe isjasnerven!) Man bruker grønn nål, og setter sprøyten rett inn i muskelen, ikke på skrå. Før stemplet trykkes inn må du aspirere litt for å sjekke at du ikke har truffet en åre. Kan du ikke få noen til å vise deg hvordan du gjør det første gangen? Det ville jeg gjort i hvertfall! Hei Uglemor! Tusen takk for svar. Har fått en grundig forklaring på det på snartmamma også, så nå skal jeg klare det selv:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.