Gå til innhold

VERKETÅ!!


Gjest havola

Anbefalte innlegg

Gjest havola

Jeg har etter fotpleie fått en verketå. Den har vært vond i en mnd. nå. Det kommer ikke mer puss, men den er rød og betent. Har fått noe dødkjøtt også. Har høyt neglefeste, så fotpleieren må ha klippet neglen for langt ned. Har sittet mye med tåa i grønnsåpevann og smurt på Bacimycin. Legen mente i dag at jeg kanskje måtte operere vekk noe av neglen! Har noen erfaringer med slikt? Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt verketå, eller neglerotbetennelse. Første gangen jeg var hos legen, klippet hun den litt skrått ned. Verken gikk vekk, men neglen vokste ut igjen på samme sted og lagde ny verk. Gikk til ny til legen (en annen denne gang), og han klippet halve neglen av; helt ned til neglebåndet. Det føltes ganske pussig å gå rundt uten halve neglen, men da den så vokste ut igjen fikk det helt fint.

Har dessverre ikke noen råd utenom dette, jeg også prøvde grønnsåpebad og greier uten at det hjalp.

Har medlidenhet med deg, det er skikkelig vondt!!!

Men skikkelig uprofft av en fotpleier, da.....

God bedring!

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havola

Jeg har også hatt verketå, eller neglerotbetennelse. Første gangen jeg var hos legen, klippet hun den litt skrått ned. Verken gikk vekk, men neglen vokste ut igjen på samme sted og lagde ny verk. Gikk til ny til legen (en annen denne gang), og han klippet halve neglen av; helt ned til neglebåndet. Det føltes ganske pussig å gå rundt uten halve neglen, men da den så vokste ut igjen fikk det helt fint.

Har dessverre ikke noen råd utenom dette, jeg også prøvde grønnsåpebad og greier uten at det hjalp.

Har medlidenhet med deg, det er skikkelig vondt!!!

Men skikkelig uprofft av en fotpleier, da.....

God bedring!

c",)

Hei!

Stakkars deg og! Godt at du ble hjulpet! *verke-verke* Men det må da ha gjort h.... vondt at legen klippet halve neglen av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stakkars deg og! Godt at du ble hjulpet! *verke-verke* Men det må da ha gjort h.... vondt at legen klippet halve neglen av??

Neida, ble da selvsagt bedøvd! Gummistrikk rundt tåen og et stikk på hver side nederst på tåen. Ventet litt, så var han i gang. Kjente ingenting. Var litt ubehagelig å komme borti tåen etterpå når det ikke var negl der, men det var jo ingenting i forhold til å komme borti tåen da det sprengte på med betennelse og verk inni.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad den i varm, kokt løk eller vikle kålblad rundt den.

Hvis du vet hva gro-blad er, kan dette også være ok å ha surret rundt tåa.

Sier kjerringrådene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...