Gå til innhold

Attraksjoner i Tromsø


Gjest Gry

Anbefalte innlegg

Heisann!

På min tur til Finnmark skal jeg ha en mellomlanding på flere timer i Tromsø. Noen som kan anbefale attraksjoner?

(skal selvfølgelig få med meg Ishavskatedralen)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thank U!

Gry, du vil bli betatt av byen med eller uten atraksjoner:-) HAvet, lyset, midnattsola, utelivet, havna, brua, katedralen...m.m.m.m.m.mer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Synd du bare skal være noen timer for utelivet er bra og det er kort mellom stedene:)

Hvis du drar til Ishavskatedralen kan du ta Fjellheisen opp på Fløya (fjellet bak katedralen) og nyte en fantastisk utsikt. Turen tar ca.15 min hver veg og banen går i allefall hver halvtime mener jeg.

Ellers av museer vil jeg vel nevne det nyeste; Polaria som er bygget som isflak ved sjøen (gangavstand innenfor sentrum). Der er seler og sånne andre levende greier i tillegg til daue dyr. Åsså kjøres det en kjempefin film i 180graders vinkel om Svalbard.

Kunne ha nevnt mye mer, men det begrenser seg hva du rekker på noen timer. Avstandene er -heldigvis for deg- ikke store i sentrum,

he-he,

Kos deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bare skal være noen timer for utelivet er bra og det er kort mellom stedene:)

Hvis du drar til Ishavskatedralen kan du ta Fjellheisen opp på Fløya (fjellet bak katedralen) og nyte en fantastisk utsikt. Turen tar ca.15 min hver veg og banen går i allefall hver halvtime mener jeg.

Ellers av museer vil jeg vel nevne det nyeste; Polaria som er bygget som isflak ved sjøen (gangavstand innenfor sentrum). Der er seler og sånne andre levende greier i tillegg til daue dyr. Åsså kjøres det en kjempefin film i 180graders vinkel om Svalbard.

Kunne ha nevnt mye mer, men det begrenser seg hva du rekker på noen timer. Avstandene er -heldigvis for deg- ikke store i sentrum,

he-he,

Kos deg:-)

Hva er bra av utesteder nå? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tigertrollet

Hva er bra av utesteder nå? :-)

Tja, kommer jo an på alder og smak og behag osv.. Men nå nærmer jeg meg 30 (huttemegtu) og den siste ok plassen jeg var på het Åpen Bar og ligger ved Steen og Strøm på Strandtorget (hvis du er kjent). Det er en minimalistisk restaurant/ uteplass med livemusikk i helgene. Ellers har jeg sansen for pub-kaféer jeg da og der kan nevnes Arthur (et anseelig bra utvalg på drinker:o)) og Amtmannens Datter (ved kinoen): veeeldig bra. Litt brunt. Når jeg tenker meg om selger de visst ikke hvitt brennevin.

Av nattklubber kan nevnes Strøket fordi det er kombinasjon av diskotek, bar og cafe på tre nivåer.

Joda, jeg kan holde på i det uendelige.. Alt etter smak og behag. Men gamle steder som Roger's hvor alle militærgutta var i gamle dager eksisterer fortsatt*mimre og grøsse over kjøttmarked*

Lenge siden du var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kommer jo an på alder og smak og behag osv.. Men nå nærmer jeg meg 30 (huttemegtu) og den siste ok plassen jeg var på het Åpen Bar og ligger ved Steen og Strøm på Strandtorget (hvis du er kjent). Det er en minimalistisk restaurant/ uteplass med livemusikk i helgene. Ellers har jeg sansen for pub-kaféer jeg da og der kan nevnes Arthur (et anseelig bra utvalg på drinker:o)) og Amtmannens Datter (ved kinoen): veeeldig bra. Litt brunt. Når jeg tenker meg om selger de visst ikke hvitt brennevin.

Av nattklubber kan nevnes Strøket fordi det er kombinasjon av diskotek, bar og cafe på tre nivåer.

Joda, jeg kan holde på i det uendelige.. Alt etter smak og behag. Men gamle steder som Roger's hvor alle militærgutta var i gamle dager eksisterer fortsatt*mimre og grøsse over kjøttmarked*

Lenge siden du var der?

Jeg har ikke vært i Norge på nesten 3 år og da var jeg på så mange steder at det ble ikke tid til å gå ut i Tromsø en gang! Var kun på den mongolske restauranten og i et bryllup.

Så det er nok 6 år siden jeg var ute i Tromsø sist og allerede da var det kommet så mange nye uteplasser at jeg ble helt forvirret! :-)

Rogers har aldri vært min plass, men jeg brukte å gå en del på Hawk i "gamle dager".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg nok ha droppet ishavskatedralen og heller satset på å reise med fjellheisen og gå på Polaria. Gå litt i byen og kikke, sitte på kaien og spise reker og forhåpentligvis nytte godveret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Personlig ville jeg nok ha droppet ishavskatedralen og heller satset på å reise med fjellheisen og gå på Polaria. Gå litt i byen og kikke, sitte på kaien og spise reker og forhåpentligvis nytte godveret.

Sant nok! Hun kan jo sitte på bryggekanten, spise reker og dingle med beina mens hun ser over sundet på Ishavskatedralen -den er tross alt penest på laaaang avstand (dårlig vedlikehold, desverre)..:o)

Og hvis hun blir sulten kan hun prøve Takopizzaen på Yonas på SAS-hotellet (med kinakål oppå pizzaen og en saus som ser ut som sperm, men smaker bedre*smil*). Veeldig bra pizza!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du bare skal være noen timer for utelivet er bra og det er kort mellom stedene:)

Hvis du drar til Ishavskatedralen kan du ta Fjellheisen opp på Fløya (fjellet bak katedralen) og nyte en fantastisk utsikt. Turen tar ca.15 min hver veg og banen går i allefall hver halvtime mener jeg.

Ellers av museer vil jeg vel nevne det nyeste; Polaria som er bygget som isflak ved sjøen (gangavstand innenfor sentrum). Der er seler og sånne andre levende greier i tillegg til daue dyr. Åsså kjøres det en kjempefin film i 180graders vinkel om Svalbard.

Kunne ha nevnt mye mer, men det begrenser seg hva du rekker på noen timer. Avstandene er -heldigvis for deg- ikke store i sentrum,

he-he,

Kos deg:-)

Takk for det.

Tror nok jeg skal få tiden til å gå. Neste gang tror jeg at jeg må legge inn en overnatting.

Er det gåavstand fra flyplassen i Tromsø og inn til sentrum?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Tror nok jeg skal få tiden til å gå. Neste gang tror jeg at jeg må legge inn en overnatting.

Er det gåavstand fra flyplassen i Tromsø og inn til sentrum?

Hilsen

Liker du å traske langt så går det bra:-))) Ser kort ut når du lander:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du å traske langt så går det bra:-))) Ser kort ut når du lander:-)

Hvor langt er det da?

Går bussene ofte, eller må jeg ta drosje?

Jeg liker forøvrig å gå, men da vil jeg helst kjenne veien på forhånd.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt er det da?

Går bussene ofte, eller må jeg ta drosje?

Jeg liker forøvrig å gå, men da vil jeg helst kjenne veien på forhånd.

Hilsen

Går busser hele tiden til sent på kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Tror nok jeg skal få tiden til å gå. Neste gang tror jeg at jeg må legge inn en overnatting.

Er det gåavstand fra flyplassen i Tromsø og inn til sentrum?

Hilsen

Nei det er det ikke, ta heller flybussen du! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går busser hele tiden til sent på kveld

Takker for svar.

Gleder meg til å se byen.

Har byen en god kaffebar som anbefales?

(nå drikker jeg ikke kaffe selv, men jeg kunne tenkt meg en kopp varm kakao)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Takker for svar.

Gleder meg til å se byen.

Har byen en god kaffebar som anbefales?

(nå drikker jeg ikke kaffe selv, men jeg kunne tenkt meg en kopp varm kakao)

Hilsen

Du bruker sikkert tre kvarter inn til byen fra flyplassen. Flybussen bruker 10-15min. Du må over øya for å komme til sentrum.

Kaffebaren Solid i Storgata har mange gode tevarianter (når du har drukket opp sjokoladen altså) og ellers er det en god salatbar i Storgata rett overfor Domkirken (ikke Ishavskatedralen..).

Have fun:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker sikkert tre kvarter inn til byen fra flyplassen. Flybussen bruker 10-15min. Du må over øya for å komme til sentrum.

Kaffebaren Solid i Storgata har mange gode tevarianter (når du har drukket opp sjokoladen altså) og ellers er det en god salatbar i Storgata rett overfor Domkirken (ikke Ishavskatedralen..).

Have fun:)

Takker og bukker for svar.

Nå vet jeg hvor jeg skal gå.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok! Hun kan jo sitte på bryggekanten, spise reker og dingle med beina mens hun ser over sundet på Ishavskatedralen -den er tross alt penest på laaaang avstand (dårlig vedlikehold, desverre)..:o)

Og hvis hun blir sulten kan hun prøve Takopizzaen på Yonas på SAS-hotellet (med kinakål oppå pizzaen og en saus som ser ut som sperm, men smaker bedre*smil*). Veeldig bra pizza!

Pepperbiffpizzaen med bernaise er bedre! Jeg spiste meg visst lei av Tacoen en gang i tida. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tigertrollet

Pepperbiffpizzaen med bernaise er bedre! Jeg spiste meg visst lei av Tacoen en gang i tida. :-)

Ugh! Klarer bare ikke tanken på pizza og bernaise *grøsse*

Men Peppe's hadde en annen variant for noen årsiden med laks og bernaise.. gulp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...