Gå til innhold

Irene G for 3 gang...


Gjest Takknemlig for svar :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Takknemlig for svar :-)

Hei! Takk for svarene tidligere, tør nesten ikke skrive til deg for 3 gang, men jeg "utfordrer sjebnen" :-)

1.Ringte altså trygdekontoret i dag og prata med saksbehandler. Hun sa at barnetilleggs saken skulle behandles sammen med uføretrygdsaken... Jeg vet ikke helt hvorfor,.så det ser ut som evt barnetillegget lar vente på seg. Jeg synes dette virker litt rart, men jeg har ikke kapasitet til å begynne å "diskutere" med saksbehandler.. I allefall så er det 5 måneder siden de mottok uføretrygdsaken. Saksbehandler så i dag at de skulle sende den til fylkestrygdesjefen i nærmeste fremtid. ( Fordi jeg ringte i dag tror jeg, hun spurte litt om min sykdomssituasjon.)

2.Jeg vet at de er innskjerpet regler for å få innvilget uføretrygd. Jeg har gått på medisinskrehabilitering i flere år og jeg har høyskoleutdannelse, men jeg vet at jeg ikke er i stand til å gå ut i arbeid. Spesialisten er enig. Saksbehandler sa også at de ville anbefale uføretrygd. MEN at det ikke er sikkert at det blir innvilget.

Er det veldig vanskelig å få uføretrygd nå uten å gå gjennom attføringstiltak først..?

Jeg har 2 diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

1. Det første har jeg svart på. Du kan be dem vis deg hvor det står at du ikke skal ha barnetillegg nå... De vil vel ikke gjøre jobben 2 ganger, tenker jeg...

2. Det er blitt strengere enn før, men hvis de vurderer attføring som formålsløst så er dette vilkåret oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...