Gjest Selene Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg er ei jente på 39, 160 høy og veier 100 kg. Jeg har diabetes 2 (kostholdsregulert) og høyt blodtrykk(bruker medisiner). Tidligere undersøkelser hos revmatolog Førre har vist at jeg har kronisk smertesyndrom og atrose i fingerledd. Problem nå er at jeg har siden nov. 01 har mye smerter i nedre del av ryggen med utstråling til venstre fot. CT viser ingen tegn til skivebukning eller prolaps. Men CT fra 10.07.02 viser "Degenerative forandringer med beskjeden grad av spondylose" og Schmorlske dekkplateimpresjoner i flere av virvlene. En forklaring på disse funnene hadde også vært fint, da jeg føler at min fastlege ikke kunne gi noe klare svar. Kan disse funnene gi meg smerter i korsrygg og hofter med stråling ned til venstre fot? Eller er det bare overvekt som er problemet mitt? Jeg har vært overvektig i ca. 10 år. Tidligere har jeg alltid vært svært slank. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63903-lumbale-ryggsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 "Degenerative forandringer med beskjeden grad av spondylose" og Schmorlske dekkplateimpresjoner i flere av virvlene" betyr slitasjeforandringer med litt forkalkning i ryggvirvlene. Det er vanlig at ryggen i likhet med resten av kroppen slites litt i løpet av livet. Hvorvidt slitasjeforandringene man har påvist hos deg er større enn det som er vanlig hos en kvinne i din alder, kan jeg ikke vurdere med sikkerhet på bakgrunn av opplysningene, men muligens har du noe økt tendens til slitasje ettersom du også har fått påvist slitasje i fingrene. Man må nok se funnene i lys av hva man finner ved å undersøke deg fysisk for å gi deg en vurdering av dette. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for denne henvendelsen til Doktor Online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/63903-lumbale-ryggsmerter/#findComment-283636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.