Gå til innhold

hvordan få mannen til å bli åpen og ærlig


Gjest frustert og sinna

Anbefalte innlegg

Gjest frustert og sinna

Mannen min lyver til meg om et forhold han hadde i sommer. Både om varighet ( han sa det var noen / 2 uker, det viste seg det var mere enn en måned). Han sier de ikke var på restaurant, mens jeg finner det enkelt på bankutskrifter. Han var t.o.m. der vi feiret bryllupsfest:-(. Han nekter å snakke om dette med meg. Jeg trenger å få pratet om det. Noen sier det er dumt å prate, men det er nå et behov hos en som har blitt bedradd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om han vil...vil vel slippe mer konfrontasjoner / krangler.

Jeg var sammen med en...har fått høre fra hans eks kone hvordan han omtalte vårt forhold.....vi hadde aldri vært til sengs...sa han - men jammen stod han ikke her på morran med kondomer og ville ha litt kropp før han dro på jobb. Med en gang hun var på tur kom han hit...for sex....hun satt på fest og han lå i min seng.

Han sendte blomster maaange ganger - til henne sa han en gang. Jeg har alle bukettene her. Vi var bare venner sa han - men hos meg bedyret han at han elsket meg.

Når det kom henne for øret ble han pisseredd og ville ikke vedkjenne seg noe av det han hadde holdt på meg hos meg.

Helt ærlig? Mannfolk som blir tatt på fersken er redde - livredde.

Han ringte til og med en fredagskveld med henne tilstede for å skjelle meg ut...slik at hun kunne se at han var på hennes side.....rett etter han la på gikk han ut av rommet for å ringe meg tilbake og unnskylde....patetisk.

Nei du - du får nok ikke sannheten utav han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei frustrert og sinna!

Du liker kanskje ikke det som kommer nå: Men ingen kan forandre andre enn seg selv. Er det et sted det gjelder så er det nettopp i parforhold og samliv.

Min erfaring er at du kommer raskere til målet hvis du slutter å anklage mannen din for å lyve, og slutter å be han om å forklare seg.

For selv å tåle å leve i usikkerhet kan du vise han at du skuffet, men ikke presse han ved å spørre han ut, ved f-eks. å ha mer kontakt utad. Orker du å trene, se filmer, lese, eller være ute, uten å være sammen med han?

Kanskje du kan håpe at han merker en slik endring fra din side og begynner å tenke seg om?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegogsåja

Spørs om han vil...vil vel slippe mer konfrontasjoner / krangler.

Jeg var sammen med en...har fått høre fra hans eks kone hvordan han omtalte vårt forhold.....vi hadde aldri vært til sengs...sa han - men jammen stod han ikke her på morran med kondomer og ville ha litt kropp før han dro på jobb. Med en gang hun var på tur kom han hit...for sex....hun satt på fest og han lå i min seng.

Han sendte blomster maaange ganger - til henne sa han en gang. Jeg har alle bukettene her. Vi var bare venner sa han - men hos meg bedyret han at han elsket meg.

Når det kom henne for øret ble han pisseredd og ville ikke vedkjenne seg noe av det han hadde holdt på meg hos meg.

Helt ærlig? Mannfolk som blir tatt på fersken er redde - livredde.

Han ringte til og med en fredagskveld med henne tilstede for å skjelle meg ut...slik at hun kunne se at han var på hennes side.....rett etter han la på gikk han ut av rommet for å ringe meg tilbake og unnskylde....patetisk.

Nei du - du får nok ikke sannheten utav han.

Har vært igjennom det samme som du,masa forferdelig på han,jeg bare MÅTTE få vite.Mest for å plage meg selv tror jeg.Han sa at det hele var ganske uskyldig,og foreslo at jeg kunne ringe HENNE og spørre.Etter ørtiende våkenatt satte jeg meg ned og tok opptelling over livet og forholdet vårt.Fant ut at JEG er viktigst for meg,det er meg jeg skal leve sammen med resten av livet.Jeg valgte å tro på ham,måtte det for i det hele tatt å orke å gå videre.Begynte i sangkor, begynte å trene og går på kino og teater med venner.Han har skjerpa seg noe enormt,tror han innbilte seg at jeg var veldig avhengig av ham,og ikke ville klare meg selv.Vi har det bra nå,jeg tenker nok på dette hver dag ennå,men ikke hele dagen,bare innimellom.Men jeg har sluttet å gnåle og mase på ham,det er bare ødeleggende.LYKKE TIL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom det samme som du,masa forferdelig på han,jeg bare MÅTTE få vite.Mest for å plage meg selv tror jeg.Han sa at det hele var ganske uskyldig,og foreslo at jeg kunne ringe HENNE og spørre.Etter ørtiende våkenatt satte jeg meg ned og tok opptelling over livet og forholdet vårt.Fant ut at JEG er viktigst for meg,det er meg jeg skal leve sammen med resten av livet.Jeg valgte å tro på ham,måtte det for i det hele tatt å orke å gå videre.Begynte i sangkor, begynte å trene og går på kino og teater med venner.Han har skjerpa seg noe enormt,tror han innbilte seg at jeg var veldig avhengig av ham,og ikke ville klare meg selv.Vi har det bra nå,jeg tenker nok på dette hver dag ennå,men ikke hele dagen,bare innimellom.Men jeg har sluttet å gnåle og mase på ham,det er bare ødeleggende.LYKKE TIL!!!!

takk til deg også ja. du skjønte akkurat hva jeg mente, og det gjør godt å se at jeg ikke er alene om " manien". Men uansett om dette settes strek over, det vil alltid være der. Det vil nok plage meg ( og han) mindre etterhvert, men det vil aldri gå bort:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Gray

takk til deg også ja. du skjønte akkurat hva jeg mente, og det gjør godt å se at jeg ikke er alene om " manien". Men uansett om dette settes strek over, det vil alltid være der. Det vil nok plage meg ( og han) mindre etterhvert, men det vil aldri gå bort:-(

Hei!:-)

Ville bare nevne at om du ikke bør spørre ham ut, så kan du fortelle ham hva du føler!

Det er viktig for oss (jenter) og få orden på hva vi føler ved å sette ord på det, høyt.

Kan du få ham til å bare lytte?

Si du vil komme over dette, at du trenger hans støtte og det får du ved at hans "oppgave" blir å la deg snakke ut.

Si til ham at det er eneste måten du kan bearbeide følelsene dine. For å komme hel ut på andre siden, må du få lov å "pøse" det ut.

Ikke som anklager, men understrek at du snakker om deg og dine følelser.

For å kunne se ham som en du stoler på, må du kunne føle deg trygg på at du kan si hvordan du har det. Uten at han skal rette på deg eller fortelle deg hvorfor/hvordan/når.

Skjønner?*s*

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...