Gå til innhold

Filformat


Gjest Forhåpentlig kommende dataekspert....

Anbefalte innlegg

Gjest Forhåpentlig kommende dataekspert....

Kan noen si meg hva de forskjellige formatene heter når det gjelder å sende vedlegg til en mail? Jeg opplevde at noen ikke greide å åpne mine vedlegg og synes det er flaut når jeg ikke kan svare på hvilket format heg har sendt det i og om jeg kan bruke et annet format....hva iallverden skulle det være? HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vedlegg til e-post kan i prinsippet være i et hvilket som helst filformat. Men vnligst er vel doc (Word-dokumenter), jpg, gif, bmp (bildefiler), mp3, waw, mpg (lyd, video) eller exe (et kjørbart program.

Filformatet finner du ved å se på "etternavnet" til filen, dvs de tre bokstavene som står etter punktum (f eks tekst.doc). For at du skal kunne se dette etternavnet må du velge Vis | Detaljer i menyen i Windows Utforsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forhåpentlig kommende dataekspert....

Vedlegg til e-post kan i prinsippet være i et hvilket som helst filformat. Men vnligst er vel doc (Word-dokumenter), jpg, gif, bmp (bildefiler), mp3, waw, mpg (lyd, video) eller exe (et kjørbart program.

Filformatet finner du ved å se på "etternavnet" til filen, dvs de tre bokstavene som står etter punktum (f eks tekst.doc). For at du skal kunne se dette etternavnet må du velge Vis | Detaljer i menyen i Windows Utforsker.

I see - mine vedlegg hadde da navnet lwp vet du hva det står for - er det noe som aldri er i bruk ellers? Prøvde å lage et dokument som vedlegg med etternavnet doc men det fikk jeg ikke overført til mail slik at jeg kunne sende det som vedlegg. Kan du hjelpe med det også tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see - mine vedlegg hadde da navnet lwp vet du hva det står for - er det noe som aldri er i bruk ellers? Prøvde å lage et dokument som vedlegg med etternavnet doc men det fikk jeg ikke overført til mail slik at jeg kunne sende det som vedlegg. Kan du hjelpe med det også tror du?

Tekst dokument fra Lotus WordPro (Iwp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see - mine vedlegg hadde da navnet lwp vet du hva det står for - er det noe som aldri er i bruk ellers? Prøvde å lage et dokument som vedlegg med etternavnet doc men det fikk jeg ikke overført til mail slik at jeg kunne sende det som vedlegg. Kan du hjelpe med det også tror du?

Her kan du sette inn filetternavn og se hva de betyr og i hvilke program de lar seg åpne:

http://extsearch.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...