Gjest hjm Skrevet 17. juli 2002 Skrevet 17. juli 2002 Jeg har planer om å ta ei ukes ferie i utlandet,jeg har helårs reiseforsikring og mener det er godt nok for meg. En kollega derimot mener jeg både må ha reiseforsikring, samt trygdebevis fra Norge i tilfelle jeg blir syk i utlandet. Hvem har rett? Trodde reiseforsikringen dekte det meste i utlandet jeg. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 17. juli 2002 Skrevet 17. juli 2002 Såvidt jeg vet holder et reisebevis. Forsikringsselskapene tegner ikke reiseforsikring på folk som ikke er medlem av norsk folketrygd 0 Siter
tigertrollet Skrevet 17. juli 2002 Skrevet 17. juli 2002 Trygdebeviset venninnen din snakker om gjelder for at du skal kunne få hjelp under landets trygdeordninger og gjelder for EØS-landene. Skjemaet varer i et år og fås på Trygdekontoret hvor det fylles ut av en saksbehandler (fort gjort). Skjemaet heter "Attest for rett til naturalytelser under opphold i en annen medlemsstat" -skjema nr. E 111. Jeg har helårs reiseforsikring og i tillegg dette skjemaet som jeg fornyer hvert år for turer innen EØS. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.