Gå til innhold

Har du rulleskøyter?


Gjest byggmesterBob

Anbefalte innlegg

Gjest byggmesterBob

Jeg vurderer å kjøpe meg rulleskøyter som et ledd i å komme i bedre form, få fastere figur.

Hva kostet skøytene dine? Hvilket merke er det beste? Bruker du dem, og hvor ofte? Humper og rister det ubehagelig eller er det god støtdemping? Bruker du beskyttelsesutstyr? Bruker noen du kjenner også rulleskøyter, slik at dere kan gå i lag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte 1500 for mine Rollerblade, det var med beskyttelse.

Kjæresten min kjøpte rett etter meg, men han er blitt mye flinkere. Jeg er en mester til å slite ut bremsene, men det er kjempegøy når du har kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og typen går sammen. Jeg har Roces han K2. Tror mine er best støtdempet og humper ikke mer enn man må forvente. Jeg bruker håndledd, albue og knebeskyttere, for en vet aldri om en skulle ha et uhell, og da vil jeg gjerne ha igjen litt hud på skjellet. Det er kjempegøy, men lite trening i forhold til å jogge/sykle føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

Jeg har K2, de er veldig behagelige på foten, kostet ca 1500,- tror jeg.. Dessuten har jeg håndledd og knebeskyttere. De bumper ikke mye hvis det er bra underlag.

Treningseffekten øker etterhvert som du blir stødigere.

Om jeg har brukt dem mye? Jeg sto masse på dem for etpar år siden, men nå har de ligget leeenge i skapet, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

K2 til ca. 1500 kroner.

Har knapt brukt de, men når jeg gjør det, så har jeg på meg albue-, knes- og håndleddsbeskyttelse. Synes det er tungt å stå på de, ettersom jeg har leddgikt. Er vel ikke spesielt god trening heller, føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke på rulleskøyter (inlines) selv, men sønnen min på 8 år går en del. Han har K2- rulleskøyter, og de virker veldig bra og solide.

Anbefaler det fremfor billige plastikk-rulleskøyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alven

Jeg sverger til Salomon inlines. Veldig gode på foten, og med et genialt strammesystem. Mine kostet 1999 tror jeg.

Men de fleste "dyre" merker er bra, ser at mange liker K2, men syns personlig ikke de er så gode. Gå til en sportshandel hvor de har peiling på rulleskøyter, og du får det paret som passer deg og dine behov.

Jeg anbefaler du bruker knebeskyttere og håndledsbeskyttere. Albuebeskyttere kan du velge selv, jeg liker de ikke.

Trening...tja. Jeg blir ikke spesielt sliten av å gå på rollerblades, men trening er det jo. Og veldig morsomt :)

Når jeg var nybegynner så var det best å gå sammen med en erfaren blader. Særlig i kryss og skarpe svinger var det fint å en å støtte seg på.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ABSOLUTT teiteste jeg ser voksne folk bedriver. har enda til gode å se noen som ser flotte ut - skrevende som om de har dreti seg ned, - og med rompa rett ut. Arma ut og kavende stavrer de seg frem med lange uelegante tak i byen og tror de er sexy eller noe sånt....

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ByggmesterBOB

Voksne folk med respekt for seg selv velger andre former for trim. Du har ikke fast plass på Larkollen og vel?

Jeg synes du svarer litt hovent... Meningen var sikker å være morsom..?

Spørsmålet var først og fremst rettet til folk som drev med denne fysiske utfoldelsen. Av og til går det vel ann å hoppe over innlegg uten å kommentere på denne måten?

Og hva mener du med Larkollen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du svarer litt hovent... Meningen var sikker å være morsom..?

Spørsmålet var først og fremst rettet til folk som drev med denne fysiske utfoldelsen. Av og til går det vel ann å hoppe over innlegg uten å kommentere på denne måten?

Og hva mener du med Larkollen???

Ja, det var ment med en snert av humor.

Ser du ikke på campingliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...