Gå til innhold

Fast stilling eller vakter? Gode råd?


Gjest wenni

Anbefalte innlegg

Gjest wenni

Kanskje noen her har et godt råd til meg?

Jeg jobber i en bolig med hjelpetrengende mennesker. Har foreløpig sommerjobb der, men kommer til å fortsette litt til høsten(jeg studerer).

Til nå har jeg bare tatt de vaktene jeg vil ha og som passer for meg og det er det jeg tenkte at jeg skulle fortsette med til høsten. Da kan jeg ta ferie når jeg vil og hvis jeg blir lei så tar jeg en uke uten jobbing. Greit sånn når det nærmer seg eksamen!

I dag fikk jeg tilbud om å få en 50% stilling der. 2 vakter den ene uka og 3 den neste uka.

Men da binder jeg meg jo veldig! Da MÅ jeg ta så og så mange vakter og kan ikke bare ta meg litt fri før eksamen og sånn.

Men så tenkte jeg at det kanskje er en fordel jeg går glipp av når jeg bare er tilkallingsvikar? Eller er det bare en ulempe for meg å binde meg til et visst antall vakter?

Burde jeg bare fortsette å jobbe mye en uke og så kanskje litt mindre et par uker sånn som jeg har gjort nå?

Hjelp, jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent erfaringsmessig vil behovet for tilfeldig vikar bli drastisk mye mindre utover høsten , øke på rundt jul , men snart synke og så øke jevnt utover våren . Du må selv vurdere hvor avhengig du er av fast inntekt , vil det være veldig krise om du en mnd har bare en nakt ? Du kan jo be om å få en mindre stilling , eks annen hver helg , hos oss har vi flere skoleelever som jobber slik og samtidig tar ekstravakter når de har tid og lyst. Da er de iallefall sikret noe lønn hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en _fast_ stiling vil du få beregnet dette som ansennietet dersom utdannelsen din er også er innenfor helsevesenet. Men jeg ville anbefale deg at du jobba litt mindre enn 50 % da... (men det er en smakssak, selvfølgelig) Du kan få ansemnnietet av en 25% fast helgestilling f.eks.

Der _er også_ mulig å få beregnet ansennietet for reine ekstravakter uten fastavtale, men da er kravet til detaljert dokumentasjon endel større.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wenni

Tror jeg kommer til å ta den jobben jeg, selv om det blir litt mye jobbing. Vet ikke om det er mulig å få en 25% stilling der. Det er mulig at jeg tar jobben og sier at jeg tar den foreløpig til jul og evt sier opp og tar ekstavakter etter det eller ber om mindre stilling.

mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...