Gå til innhold

FU: Kler du lue? :-)


flisa

Anbefalte innlegg

- syns de er så festlige de heklede kalottene som ungdommen går med nå, min eldste har kjøpt seg en, og hun har passe "høyt hode" slik at det er pent på henne, enda håret blir flatt. Vil gjerne hekle slike til mine jenter og tantunger......og egentlig har jeg lyst på en selv også - mitt "indre jeg" kler det godt, - men ikke RL-me - ikke i det hele tatt, ser ut som en lite eple-hode jo!

Min datter på 10 kjøpte seg en sånn caps fra 70-tallet, jeg gikk aldri uten den gangen jeg var 12 og digget Donny Osmond - ( http://www.donny.com/images/discography/superstar_big.jpg ) så dette VISSTE jeg at jeg ville kle......men næ! Ble også med denne helt flat i hue -kanskje hjernen har sunket med årene, - eller syr de ikke luene på samme måte lenger???? Mulig håret mitt er for lavt, - eller noe?

...når man bor i campingvogn - uten toalett - og man MÅ om morgenen, -som innebærer at man må kle på seg grilldressen og gå UT BLANT FOLK, - så sier det seg sjøl at det hadde vært praktisk med en caps el. til å "legge ned håret" om morgenen! Jeg får sånn sveis som gjør at det verker i hodebunn, jeg! - rett til værs og til alle kanter - og det kan jo høres ut som man da kan se ut som et søtt lite lykketroll, -men den karakteristikken passer heller ikke (lenger) til denne damen :-) - Vanlig baseball-caps kan jeg I ALLE FALL IKKE ha - da halverer jeg omtrent hodet, så jeg dupper hodet i iskaldt vann inne på det trange vaskerommet - noe som medfører at blæra skriker enda mer.....og jeg nærmest kryper ut av vogna - og om glidelåsen i forteltet DA er litt "trå" - ja, da er det ille.......og det bare fordi jeg ikke kler LUE!!!!! gubben har kjøpt seg sånn "vaskehatt" - eller hva det heter - veldig praktisk, - og han kler den han! Jeg lurte meg til å prøve den også - men den fremhever bare 50-års bjellene mine enda mer - får et "nedover-drag" i hele ansiktet!!!

Hvorfor måtte jeg bli født med sånt stivt, hardt og rett hår som det jeg har da? Andre damer på campingen i min alder, har sånne gode, myke - dame frisyrer - og de ser likedann ut om morgenen som om kvelden. Men ikke jeg!

Skrekk og gru, kanskje dette er det eneste jeg kler? ; http://www.owlnet.rice.edu/~elec201/PimpBot_01/purple_pimp_hat.gif litt rart på campingen kanskje? :-)...men med lilla, chifon-morgenkåpe?

.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke kjøpe en parykk og tre nedover hårkaoset om morran? Alternativet er selvfølgelig et godt, gammeldags skaut, gjerne med hårruller permanent festa på innsida, så ser det ut som om du snart kommer til å være fin på håret :-)

Tror ikke du skal bry deg så mye om hvordan håret ditt er på morran, de andre camperne er nok enten for trøtte, eller opptatt av sitt eget strittehår, til å studere ditt hode så nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)

Jeg så faktisk ikke at du skrev det samme før nå :)

Men det er da ingen med respekt for seg selv som flyr rundt med lue på sommern, selv om jeg har registrert at det er inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kler ikke hverken lue, caps eller hatt, men så trenger jeg heller ikke å bry meg så mye med håret noe særlig lenger:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne var innom en hattebutikk for en stund siden...bare sånn for moro skyld. Og damen "bak disken" påstod at jeg hadde et perfekt hattehode - som hun kalte det, og dro frem den ene hatten og lua etter den andre, som jeg bare _måtte_ prøve. Jeg har aldri fått så mye skryt for huet mitt før. ;-)

Men altså, jeg synes selv jeg ser helt fjern ut i både hatter og luer, så jeg bruker ikke så mye sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler veldig få luer, og det er veldig irriterende. Men jeg har funnet en type jeg kler. Den har litt pølseform, dvs. at den er ganske lang og er helt flat på enden. Jeg tar den på, og passer på å dra bakenden ned mot nakken. Da blir det faktisk ganske bra. Disse luene hekler jeg selv, så det er ganske praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat luer går det bra med!

Jeg hadde en periode for noen år siden hvor jeg alltid gikk i hjemmeheklede "alpeluer".

Tror sannelig jeg må lage meg en ny snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* En höjdare, flisa!

Mitt bidrag må være å sende fruen til en hattebutikk og rett og slett prøve, prøve og atter prøve hodeplagg til du finner "ditt". Tipper at en eller annen variant av flettet sommerhatt vil gå greit - med stiv pull, sant? Ellers er jeg enig med libra - tror neppe at noen av naboene levner morrafrisyra di særlig mange tankene..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha lest annet enn overskriften kan jeg si: Nei.

Ikke engang ved 30 kuldegrader og sterk vind bruker jeg lue. Men jeg har tykt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha lest annet enn overskriften kan jeg si: Nei.

Ikke engang ved 30 kuldegrader og sterk vind bruker jeg lue. Men jeg har tykt hår.

Du må lese innlegget også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese innlegget også!!!!

Jeg har også slikt hår som stritter til alle kanter om morgenen. Men jeg hadde nok dritet i hvordan håret så ut hvis dobesøk var veldig nødvendig. Er det noen som legger merke til slikt tidlig på dagen da?

Forresten, når jeg tenker etter, hadde jeg en kort ungdomsperiode hvor jeg ikledde meg en svart alpelue. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slikt hår som stritter til alle kanter om morgenen. Men jeg hadde nok dritet i hvordan håret så ut hvis dobesøk var veldig nødvendig. Er det noen som legger merke til slikt tidlig på dagen da?

Forresten, når jeg tenker etter, hadde jeg en kort ungdomsperiode hvor jeg ikledde meg en svart alpelue. hehe.

Sikkert ingen som legger merke til det, men JEG vil ikke se sånn ut ute blant folk likevel! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...