Gå til innhold

Inkasso,-sure penger.


Gjest Sint.

Anbefalte innlegg

Gjest Sint.

For et par mndr.siden ble jeg oppringt av en mann som overtalte meg til å abonnere på Mr.Mucic.Jeg er glad i country musikk og sa ja til å få en cd for kr.35,00,i denne kategorien.Kunne si opp når jeg ville.den første cden kommer og det er ikke country,men uorginale innsp.som jeg aldri kommer til å høre på.Jeg blir irritert ,sender en fax,sier opp abonnementet mitt,grunngir hvorfor,og skriver at jeg kan returnere cden. hvis jeg får beskjed om det.Etter noen uker uten å ha hørt noe,går jeg ut fra at alt er greit.Nå får jeg et brev fra Norsk Innkassosystem og beløpet er blitt mer enn tidoblet.Må jeg bare betale dette,eller er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ring inkassoselskapet

Ta kontakt med inkassoselskapet med en gang, og forklar saken. Jeg gjorde det i en lignende sak, og de slettet hele saken, da de var enige med meg.

Hvis det ikke nytter, betal før du klager saken (til cd-klubben eller forbrukermydighetene). Det dummeste du gjør er å la saken løpe videre og bli enda dyrere hos inkassoselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,faxen har jeg,men hva kan jeg gjøre ?

Da tar du kontakt med inkasso-selskapet og forteller at fordringen er omstridt. Så lenge du har klaget på en regning, kan ikke de kreve deg for inkasso-omkostningene. Forhold som gjør fordringen tvilsom SKAL være vurdert før betalingsvarselet sendes ut.

Forøvrig høres det ikke ut som om god inkasso-skikk er fulgt i denne saken. Har du mottatt noe varsel om at inkasso vil bli iverksatt, med en frist til å betale? Du skal ha en slik frist på 14 dager som du må ha oversittet før de kan sette igang inkasso. Er ikke dette fulgt er ikke prinsippet om god inkasso-skikk fulgt, og du skal ikke betale inkasso-omkostningene.

Etter inkassoloven har du rett til å komme med insigelser overfor inkasso-selskapet, og derfor må du ringe dit i morgen tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var rart. Har vært medlem i Mr. Music i mange år, og det har hendt seg at de regningene har hopet seg opp i flere måneder. Har aldri fått noe innkasso-krav derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,faxen har jeg,men hva kan jeg gjøre ?

Gjør som Nikki sier, ta kontakt med inkassoselskapet.

Og siden du har kopi av faxen, så fax den over til inkassoselskapet, så ordene dere opp.

Du skal ha inkassovarsel før inkasso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du kontakt med inkasso-selskapet og forteller at fordringen er omstridt. Så lenge du har klaget på en regning, kan ikke de kreve deg for inkasso-omkostningene. Forhold som gjør fordringen tvilsom SKAL være vurdert før betalingsvarselet sendes ut.

Forøvrig høres det ikke ut som om god inkasso-skikk er fulgt i denne saken. Har du mottatt noe varsel om at inkasso vil bli iverksatt, med en frist til å betale? Du skal ha en slik frist på 14 dager som du må ha oversittet før de kan sette igang inkasso. Er ikke dette fulgt er ikke prinsippet om god inkasso-skikk fulgt, og du skal ikke betale inkasso-omkostningene.

Etter inkassoloven har du rett til å komme med insigelser overfor inkasso-selskapet, og derfor må du ringe dit i morgen tidlig!

Hei,

I tillegg til å ringe, er det ofte en god idé å sende brav/fax, slik at du har noe "på papieret".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...