Gå til innhold

Bryllupsgave


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvor mye er det vanlig å gi i bryllup. Det dreier seg om nære venner som vi har kjent veldig lenge, men vi er ikke forlovere.

Jeg syns 1000.- holder, men samboeren mener det er for smålig. Vi tenkte å gi et gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye mer enn jeg ville gitt, men det kommer vel ann på økonomien deres også! Syns det er vanskelig å gi gavekort, for da ser jo mottakeren hvor mye du har brukt. Fetteren til mannen min giftet seg nettopp, da kjøpte vi noe som kostet ca 400,-. (Men nå skal det sies at han er arbeidsledig og jeg er student, så økonomien er deretter.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er mer en nok. Hvis du ikke skylder dem en tjeneste eller de har hjulpet dere ekstra mye i en eller anenn sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Vel,vi skal avgårde til et søskenbarn av meg. Vi har ikke hatt kontakt på flere år, og skal kun til kaffen/festen. Vi har brukt 700.- og jeg mener det holder!

1000.- burde være mer enn nok.

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest melin

Tror det er vanlig å gi tilsvarende med kuvertprisen. Dvs hvis brudeparet betaler f.eks 500 kr per pers /for hver gjest) - (middag, kaffe, leie av lokaler osv) blir det riktig å gi 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr er for mye etter min mening, så lenge dere ikke har hatt spess kontakt med brudeparet, og så lenge dere bare skal i kaffeselskapet.

500 er stor nok sum i penger, men hvorfor absolutt gi penger?Bare forde brudeparet er griske og ønsker seg det?Kalaset er sikkert betalt av foreldrene deres, så glem det med kuvertpris.

Som en tidligere gifteklar slektning av meg sa: Vi ønsker oss bare penger, for vi har alt annet!Sannheten er at de har ingenting, en annen sannhet er at de er veldig pengegriske og slipper og betale brylluppet selv :o)

Jeg gav forøvrig ingen gave i det heletatt, da jeg ikke kunne møte opp i brylluppet pga sykdom.

Uansett..kjøp heller en flott gave på tilbud, da vet de heller ikke prisen, og det ser tilogmed dyrere ut,hehe...

Den største gave er jo at dere møter opp og deltar i festen/feiringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...