Gå til innhold

ufrivillig barnløs


Gjest elton

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har vært sammen i 10 år.

Etter diverse (og diverse) undersøkelser er det nå

klart at det er hans dårlige sædkvalitet som er

årsaken til at jeg ikke blir gravid (har kjent til

dette siden han var ca. 20 år, vi har altså aldri

brukt prevansjon).

Jeg er relativt ung, født i 1971, og legene har ikke

funnet noen "feil og mangler" hos meg.

Vi har nå vært inne til ett forsøk på Rikshospitalet.

Jeg hadde "perfekte" resultater av alle blodprøver

etc. slik at jeg altså reagerte riktig på

hormonstimuleringen.

Allikevel fant de bare ett egg hos meg. Dette ble

befruktet, men sluttet dessverre å utvikle seg etter 3

dager, slik at det ble aldri satt tilbake.

Legen på Rikshospitalet som vi var til samtale hos, sa

at han anså våre sjanser for å lykkes som svært store.

80% eller større.

Jeg har allikevel "hengt meg opp i" dette ene egget.

Hvorfor ble det sånn? På ultralyd 4 dager før

egguthenting hadde jeg store eggeposer så det så

veldig bra ut.

Jeg frykter at dette kan skje neste gang også, selv om

legen har forsikret meg om at jeg er "frisk", og at dette er "sånt som skjer".

Kan noen informere meg mer om dette? Jeg vet også at

psyken spiller en stor rolle på

kvinnens syklus, og jeg frykter at jeg skal bekymre

meg og gruble så mye før neste forøk at det går galt

igjen......

På forhånd tusen takk.

Mange hilsner, Elton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange får beskjed om å betrakte første forsøk som et "teste- og læreforsøk". Du kan få andre doser neste gang. Og det psykiske tror jeg blir glatt "overstyrt" av hormonbehandlingen - tror ikke det finnes noen som har gått gjennom prøverørsforsøk uten å gruble og bekymre seg! Du er kanskje kjent på Forum for Ufrivillig barnløshet allerede - det er mange derfra som fikk dårlig resultat første gang, men som lyktes senere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rødhetta!

Mange får beskjed om å betrakte første forsøk som et "teste- og læreforsøk". Du kan få andre doser neste gang. Og det psykiske tror jeg blir glatt "overstyrt" av hormonbehandlingen - tror ikke det finnes noen som har gått gjennom prøverørsforsøk uten å gruble og bekymre seg! Du er kanskje kjent på Forum for Ufrivillig barnløshet allerede - det er mange derfra som fikk dårlig resultat første gang, men som lyktes senere.

Lykke til!

hei elton !

det at du kun fikk ut et egg kan være bare tilfeldigheter og det kan gå så mye bedre på neste forsøk :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får beskjed om å betrakte første forsøk som et "teste- og læreforsøk". Du kan få andre doser neste gang. Og det psykiske tror jeg blir glatt "overstyrt" av hormonbehandlingen - tror ikke det finnes noen som har gått gjennom prøverørsforsøk uten å gruble og bekymre seg! Du er kanskje kjent på Forum for Ufrivillig barnløshet allerede - det er mange derfra som fikk dårlig resultat første gang, men som lyktes senere.

Lykke til!

Hei,

takk for svaret, det er deilig å kunne "høre fra" andre med erfaring på dette området, det er jo ikke akkurat flust av slike tilfeller i en vanlig vennekrets... heldigvis...

Jeg har ikke oppdaget Dokot Online før nå nylig, men kommer nok til å benytte meg mye av tjenesten i fremtiden.

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei elton !

det at du kun fikk ut et egg kan være bare tilfeldigheter og det kan gå så mye bedre på neste forsøk :)

mvh

Takk for svar. Jeg kjenner allerde at jeg er roligere!

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

takk for svaret, det er deilig å kunne "høre fra" andre med erfaring på dette området, det er jo ikke akkurat flust av slike tilfeller i en vanlig vennekrets... heldigvis...

Jeg har ikke oppdaget Dokot Online før nå nylig, men kommer nok til å benytte meg mye av tjenesten i fremtiden.

Hilsen meg.

Gå på Forum for Ufrivillig barnløshet, der er det erfaring og hyggelig støtte å hente!

Selv ble jeg mor til et lite underverk ifjor. Faren hans har så dårlig sædkvalitet at vi fikk beskjed om at vi nok måtte ha mikroinjeksjon. Hormonkurer og privat prøverør var mislykket. Men vi lurte dem alle sammen og lagde lillebror selv - mirakler skjer! Det er mange prøverørsbabyer både på Graviditets- og Foreldreforum.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal lytte til ekspertene og ikke henge deg opp i det ene egget, det er sannsynligvis en tilfeldighet.

Dine bekymringer kan ikek virke inn paa forsoket fordi man tilforer kunstige hormoner og ikke 'bruker dine egne'.

Saa kykek tilnesten gange.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...